De kæreste små egern

Nogle gange kan jeg godt ærgre mig lidt over min børne-anonymitets-regel her på bloggen, for de er jo nuttede, mit afkom, og jeg kunne da godt tænke mig en gang i mellem at flashe nogle billeder af søde, langhårede (ahem, man burde nok snart få bestilt den frisørtid) Sønneke, så stor og stolt på vej med skoletasken på ryggen eller helt koncentreret i gang med at bygge endnu en millionby i LEGO.

Eller videoer af miniskinkerne, som er dødbringende nuttede når de sidder i Christianiacyklen om morgenen og omhyggeligt med små buttede fingre, holder deres medbragte duplofigurer for øjnene, mens de i kor siger “Tittebøh!”. Eller når de vimser rundt i deres legekøkken og gebrokkent konverserer hinanden á la “Lave mad, okay? Æg? Ja. Laver suppe nu. Dækker bord. Lave mad til farmor, okay? Okay.”.

De to små sludremaskiner minder mig altid om de to overhøflige egern i den Warner Bros-tegnefilm, der blev vist på Storebæltsfærgen i gamle dage (en udvalgt skare vil vide, hvilken en jeg refererer til). Jeg har desværre ikke kunnet finde den famøse film på YouTube, kun dette lille eksempel på konversationen, men hvis I nu bare forestiller jer dem som rødblonde menneskebørn på to år, så er vi der næsten…

Skriv et svar

