For tiden… (II)

…har jeg sange i mit hoved, som ikke vil gå væk. Var jeg en lidt mere cool type, ville det sikkert være noget Leonard Cohen/The Roots-mashup, men det er det ikke. Det er Aaron Carters Crazy Little Party Girl kombineret med Julen har bragt velsignet bud. Døm mig venligst ikke.

…har jeg erstattet McDonald’s’ morgenfristelser med trøstemorgenbrød, fordi det jo er så synd for mig, at jeg er ensom og arbejdsløs (indsæt stille violiner og grundløs bitterhed mod systemet). Det er efterhånden flere uger siden, at Nordisk Brødhus på Rantzausgade har haft nougathorn på programmet, men jeg opsøger dem alligevel dagligt for liiige at tjekke. Og så købe noget andet.

…er jeg stadig i gang med kørekortet, og har nu prøvet at starte, stoppe og styre en bil. Succes! Første gang på manøvrebane deserterede jeg efter 10 minutter, grundet sygdom, men i andet forsøg gik det meget bedre. Nærmest godt, faktisk. Især hvis vi ser bort fra det øjeblik, hvor jeg var alarmerende tæt på at torpedere underviseren, fordi jeg tog fejl af bremse og speeder… Heldigvis var hans reaktionsevne bedre end min.

…er jeg blevet ramt af den lammende indsigt, at næsten hele den feminine del af blogland jo i virkeligheden er en slags netbaseret husmorklub. Hvor vi udveksler opskrifter, indretningstips og selvudleverende anekdoter om børn og chokolade. Den slags er ikke godt for min selvforståelse, så føler mig øjeblikkeligt forpligtet til at forfatte noget mere seriøst. Som for eksempel en liste over hverdagsbetragtninger, hvor bl.a. nougathorn indgår.

"Hvad?! Så jeg finder ikke meningen med tilværelsen ved at læse andre menneskers web-dagbøger? Pfh, det næste bliver vel, at jeg heller aldrig finder et job på den måde..."

“Hvad?! Så jeg finder ikke meningen med tilværelsen ved at bruge timer på at læse andre menneskers web-dagbøger? Pffh, det næste bliver vel, at jeg heller aldrig finder et job på den måde!…”

2 thoughts on “For tiden… (II)

Skriv et svar

