Hvad weekenden gemte

En stakkels skinkedatter trimlede ned ad en trappe på legepladsen lørdag eftermiddag og slog hul i hovedet; så efter at have skræmt livet af mindst et par børn da vi halsede blodindsmurte hjemad, tilbragte far og datter tre timer på Frederiksberg Hospitals skadestue. Bassen tog heldigvis ventetiden med imponerende overskud og Ramasjang-dans og kunne lykkeligvis nøjes med sammenklistring frem for syning. (Faren mente, at det sidste vist lige så meget var for hans skyld, eftersom sygeplejersken allerede under sårrensningen indså, hvor mange kræfter og hvor meget mental energi det ville kræve at holde skrigeskinken fast under en hel syning – som lægen sagde til mig ved 1-års undersøgelsen: “de er godt nok stærke, hva’?!”)

Og eftersom jeg nu har nået skelsår og alder, hvor nogle af veninderne flytter tilbage til de hjemlige forstæder, kombinerede vi en søndagstur til mormor med et smut forbi et sæt nybagte husejere – og snart nybagte forældre – i omgangskredsen. Åhmen, det hus var da fint… Det var lige før, jeg selv fik lyst til at rykke teltpælene til egen matrikel i de grønne områder. Og så megen plads! Hele to stuer, rum til kontor samt gæsteafdeling i kælderen. Min sjæl, hvad vil du mere!
Heldigvis får vi ikke råd til den slags fine huse i dette liv, og står valget mellem Nørrebro og et skur op ad Hvidovremotorvejen, så vælger selv min parcelhushungrende gemal stenbroen. Så indtil videre er lejlighedsfreden sikret – især da vi hørte, hvad varmeregningen for sådan et muret vidunder ligger på.

Da vi om aftenen gjorde weekendstatus over en øl, kunne jeg og manden konkludere, at vi virkelig har fået greb om det dersens børnefamilieliv. Skadestuebesøg og forstadshygge. Er der ellers andet, man skal?

"Åhmen Thormod og Louise, jeres nye hus er simpelthen pragtfuldt! Hvor er forstæderne dog egentlig et herligt sted! Skønno! ...Er jeg den eneste, der kan høre temaet fra Twin Peaks?..."

“Åhmen Thormod og Louise, jeres nye hus er simpelthen pragtfuldt! Hvor ER forstæderne dog egentlig et herligt sted! Skønno! …Er jeg den eneste, der kan høre temaet fra Twin Peaks?…”

Skriv et svar

