Ting, der for tiden trækker mit humør i nedadgående retning

  • At så mange mennesker endnu ikke har lært at kende forskel på ‘yndling’ og ‘yngling’ (et lille hint: det første er det, I mener; det andet er det, I bruger…), og i det hele taget lader til at kreere eksempelvis blogindlæg efter samme opkastnings-princip som Paradise Hotel-deltagere bruger i samtale: konstant påbegyndelse af nye sætninger uden tanke for egen evne til at fuldføre dem bare nogenlunde grammatisk korrekt. Det eneste tristere, jeg kan komme på, er, hvor meget jeg går op i det.
  • Den giver næsten sig selv: Efterårets komme. Jeg er ikke typen der går bananas over sæsonens strik og ankelstøvler (primært fordi, jeg ikke har råd til at købe lortet), så der er ikke mange lyspunkter. Måske lige, at den protestantiske pligtfølelse i forhold til at ‘være udenfor og nyde det gode vejr’ nu holder pause i 4-5 måneder. Skønt.
  • Den dårlige samvittighed over at have brugt 37 kroner på udenlandsk chokolade i en af storbyens glittede bland-selv-butikker. I virkeligheden støder det min økonomiske sans mere end min helse-følelse, men det er bare så pissesvært at holde sig fra alle de parallelimporterede godter. Hvem ved, hvornår de igen kommer inden for rækkevidde? Det kunne teoretisk set have været min eneste chance for at smage Marabou med saltmandler.
  • Lena Dunham er 28. Jeg er 31. Enough said.
13 thoughts on “Ting, der for tiden trækker mit humør i nedadgående retning

    • Yes. Og rigtig mange mennesker skriver ‘yngling’ når de mener ‘yndling’… Mine egne sætninger er vist heller ikke helt gennemtænkte 🙂

      • Det er også et rigtigt dejligt sted. Bare ikke helt så meget, når man er næsten færdig med sin praktik, som ikke førte til job, og man derfor higer mod Sjælland igen både bolig- og jobmæssigt.

  1. Han er godt nok sjov, han Al.
    Der er en anden ordmisforståelse, der i den grad irriterer mig, dem der skriver “sku”, i stedet for “sgu”. Åh, det generer mig HVER gang, jeg ser det.
    Hilsen en anden Mie.

Skriv et svar

