Spørg mig! (Ellers bliver det så pinligt…)

Jeg har lidt travlt i dag og er familieophængt hele weekenden, så jeg tænkte, at dette er et glimrende tidspunkt at smide en spørgerunde på bordet, og på den måde få andre til at gøre lidt af arbejdet, mens jeg tvinger Sønneke i en skjorte og for 118. gang deler min personlige analyse af jobmarkedet for akademikere over forretten.
Jeg har tidligere lovet mig selv, at når jeg havde 200 følgere på Bloglovin’, så var der ved at være base for den slags narcissistiske udskejelser, og det tal er nået. Bliver der larmende tavshed i kommentarfeltet, må jeg så se, om jeg kan komme mig over ydmygelsen; nogle gange er det bare rart med lidt input.

Så spørg mig om hvad som helst, både konkrete spørgsmål og ønsker om indlæg er velkomne – det behøver heller ikke omhandle yours truly, jeg skriver gerne lidt om Faircloughs diskursanalytiske metode eller det historiske perspektiv på Israel/Palæstina-konflikten, hvis nogen vil vide noget om det.
Brug kommentarfeltet eller send en mail, hvis I er generte. Jeg er ikke så sart, og skulle der alligevel være noget, jeg ikke har lyst til at dele, skal jeg nok sige det på en pæn måde. Intet er for banalt eller dumt – hellere dét end ingen respons.
Og så ved jeg i øvrigt ingenting om banklån, biler eller matematik over 2.g-niveau, så de emner er udelukket på forhånd.

Hvad vil I vide?

"Hele min livshistorie? Jamen, så okay da! Lad mig se... Det var en kold januarmorgen i det herrens år 1983..."

“Hele min livshistorie? Jamen, så okay da! Lad mig se… Det var en kold januarmorgen i det herrens år 1983…”

29 thoughts on “Spørg mig! (Ellers bliver det så pinligt…)

  1. Jeg vil rigtig gerne ha’ flere Legohistorier:) Dem er du sååååå go’ til. Skriv til Lego eller en avis og de laver en stribe med dig. Jeg ville i hvert fald læse den:) Så kunne det være dit job indtil du finder det job du leder efter. Måske findes det hvor du mindst venter det og er noget der ikke måske lige var det du troede du skulle. Jeg troede aldrig jeg skulle blive tekstforfatter for et medicinfirma og ha’ sclerose men de to gik hånd i hånd og jamen, så var det jeg skulle. Ha’ en dejlig weekend:)

    • Jeg VIDSTE, du ville skrive det! 🙂 Var faktisk tæt på at lave et hip til dig i selve indlægget…
      Jeg vil tage det til efterretning – og tak for jobopmuntring.

  2. Hvad var egentlig dine planer med den uddannelse du tog, hvis du havde nogen? Hvad troede du at du skulle være? Eller kommer det for tæt på at afsløre din sande identitet?

    • Mnjah, SÅ afslørende er det vel heller ikke at skrive om årene på superhelteakademiet eller min tid hos FET…

      (Med alvorshatten på, så ser jeg intet problem i det. Tak for input!)

  3. Hvis jeg skulle tænke over, hvad jeg har haft brug for i dag: et lille lyn-genopfriskningskursus i fransk? Jeg kunne finde ud af at svare tilfredsstillende på “bonjour” og så nåede jeg ikke længere. Det sjoveste ville måske i virkeligheden være, hvis du slet ikke taler fransk?
    Og ellers vil jeg gerne høre om du har søskende og om dit forhold til dem, både som barn og som voksen. Og har de børn?

    • Jeg er elendig til fransk… Så din sjov er sikret!
      Ønsker er noteret, mangler stadig lige at regne ud, hvordan jeg gør det her rent praktisk, der er jo en del potentiale at hente til hele indlæg indtil videre…

  4. Vil egentlig bare rose dig for en god blog, som er spændende at følge med i. Tænker at det kunne være sjovt at høre hvad du savner ved Amager, hvordan det går med at tage kørekort og jobsøgningen. Jeg tænker også at der kunne være en rigtig god udfordring i at få bragt Fairclough i spil..så hvorfor ikke og omsat til lego-figurer…

    • En fast, mandlig læser af min blog, hurra, jeg troede ikke, de fandtes! 🙂
      Fairclough i LEGO… Ohoho, der er vist noget jobsøgning, der snart må se sig kørt ud på et sidespor… Og tak for ros!

  5. He – godt du spørger: Vil gerne vide hvilket sted i Kbh du elsker mest; hvilken kvindelig kunstner du helst ville drikke rødvin med; og hvad dit drømmejob er?

  6. Måske et dumt spørgsmål, men hvor har du legofigurerne fra? Eller laver du dem selv? Eller er det måske billedmanipulation?

    Det jeg efterlyse er vel lidt behind the scenes på dine sjove fotos

  7. Faktisk kunne det være meget fedt, hvis du kunne komme med et super kort, historisk resumé om Israel/Palæstina-konflikten 😀
    Men derudover vil jeg gerne vide, hvor du aller helst vil bo i DK, hvis penge var no problemo?

  8. Spørgsmål: Hvad er det, du så godt kan lide ved Nørrebro? Er du nogensinde utryg ved at bo dér, i forhold til bander, politisk uro, terrorfrygt osv.?

  9. Sejt med spørgerunde. Din anonyme Amagerkendis-hed har længe pirret mit stalkergen. (Ok, det lyder uhyggeligt. Det har mest af alt bestået i at tænke: er den tvillingemor mon nom de Mie)
    Hvorfor har du valgt at være anonym?
    Hvilke jobs søger du?
    Og hvor omkring på Amager boede du?

  10. Kunne godt tænke mig at høre, hvor meget tid du bruger på dine legoopstillinger? Hvordan startede ideen? Investerer du jævnligt i lego, der passer til indlæg, eller er det bare noget, du tilfældigvis lige har liggende? 😀

  11. Der var en, der spurgte til skolestart for nylig, og det kunne jeg også godt tænke mig at høre dine tanker om.. Hvordan opfatter du heldagsskolen, reformen som helhed og lærernes situation? Hvad har det betydet for jeres lille familie at have et barn i skole? Tak for super fin blog. Er meget underholdt :).

  12. Ehm, jo. Altså hvis nu dit liv var en film, hvem skulle så spille din kæreste? (for det må naturligvis være Kate Winslet der skal spille dig).

  13. Jeg vil allerhelst høre dig nørde lidt om litteratur. Yndlingsværker og hadeditto, hvad ville du ønske, du havde læst, hvad ville du ønske, at du ikke havde læst etc. Jeg vil også gerne høre lidt mere om dit sidefag 🙂

  14. Tak for dejlig blok fyldt med sjov og fis; men også med dybde og alvor. Du er vis Mie, så derfor: hvem skal jeg stemme på, når folketingsvalget kommer? Er der nogen??

  15. Pingback: Huller i jorden | nom de mie

  16. Pingback: I øvrigt… (VI) | nom de mie

  17. Pingback: Den der spørgerunde… | nom de mie

  18. Pingback: Hvad kan jeg blive? (Spørgerundesvar) | nom de mie

Skriv et svar

