Dagens + lidt ubegrundet angststemning

Gå rundt med en snigende fornemmelse af, at der er noget, jeg har glemt… Måske er det bare fordi, jeg er så uvant med at have o.k. tjek på juleriet… Nissedør og pakker er en stor succes hos børnlillos, jeg har både husket at booke tid til ‘bryn og vipper’ (jeg er velsignet med et face look á la Kodimagnyl, hvis jeg ikke maler facaden op jævnligt) og sætte en surdej over til rugbrød inden julefrokost-crawl på lørdag, jeg har allerede købt mandens første gave (han har fødselsdag lige inden jul, og det kommer meningsløst nok altid bag på mig…), al pynten er ved at være på plads og jeg har endda overskud til at planlægge peberkagebagning lørdag formiddag med de søde juleskinker – inden de alle tre bliver sendt i eksil hos mormor, når deres uansvarlige forældre skal ud at føjte på snapsemåden (om jeg så også har overskud til rent faktisk at at eksekvere kageprojektet, det må tiden vise).

Jeg har selvfølgelig stadig ikke noget job, men det har jeg jo ikke som sådan glemt… Jeg glemte som sædvanlig at indsende mit dagpengekort, men det er klaret nu… Jeg glemte også at booke en køretid i denne uge, men det ved jeg jo godt, at jeg glemte… Hmmm…

Måske er den snigende følelse i virkeligheden bare angsten for, at noget går galt lige om lidt, fordi jeg for en gangs skyld nyder, at det er december.

Da båden forsvandt i horisonten, genovervejede Predbjørn sit ja til at arbejde alene på boreplatformen... Især fordi ingen havde fortalt ham om øjet.

Da båden forsvandt i horisonten, genovervejede Predbjørn sit ja til at arbejde alene på boreplatformen. Nu var det bare ham og havet. Og så selvfølgelig det mystiske øje i den sydlige pille, som syntes at følge ham, hvor han gik.

7 thoughts on “Dagens + lidt ubegrundet angststemning

  1. Wow, du er sej. Nissedøren er ikke helt kommet op herhjemme. Købte en dør, der skulle males (why?), og det er først lige sket, selvom at jeg købte døren for over en måned siden. Bilder mig selv ind, at med en 2-årig, så må man selv bestemme hvornår julen rigtig starter. Julepynten står også stadig i kasser i stuen, efter vi tog dem ned i søndags, og adventskransen har først til aften fået fire ens lys. Jeg synes bare du skal nyde du er tjekket indtil du husker hvad du har glemt.

    • Åh, Thea, men det er jo fejl nummer 1, du der har begået! Nissedøren skal da ikke males… 🙂
      (Og inden vi begynder at kalde mig tjekket, vil jeg lige minde om, at jeg gør den slags i stedet for at skrive ansøgninger. Mens andre går på arbejde.)

  2. Det med bryn og vipper, er der noget du har gjort længe, og har du gode erfaringer med det? Jeg stoppede med det for nogle år siden, fordi mine (lange) øjenvipper begyndte at knække i løbet af den efterfølgende uge jeg fik det lavet. Men er dog nu også træt af ikke at kunne få mascara helt ind til roden af de lyse vipper..

    • Jeg har gjort det, siden jeg var 19. Med en lang pause, og så fast ca. én gang om måneden de sidste 6 år. Når du siger det med øjenvipperne, så ja, jeg synes, at jeg ‘fælder’ lidt mere end ellers, når jeg f.eks. renser mascara af (bruger jeg stadig til festlige lejligheder eller når farven er ved at være væk). Men det har ikke været nok til, at jeg er blevet urolig… Før nu, haha.

  3. Pingback: Se børnlil, nu går det (rimelig) godt | nom de mie

Skriv et svar

