Jul og nytår 2014 – en status

  • Har netop fundet dagens Helligtrekongersgave: et sæt brugte spisepinde fra nytårsaften i revnen på spisebordet. Nogen burde gøre bedre rent herhjemme.
  • Nogen burde også blive bedre til at vedligeholde en blog. Havde undret mig lidt over den dalende kommentar-aktivitet, og bortset fra det faktum, at det var december, og at folk nok i al almindelighed har bedre ting at give sig til end at kommentere på mine udgydelser, så kunne forklaringen måske være, at jeg åbenbart ikke har svaret på en eneste kommentar siden 8. december. Ahem. (Har svaret nu!)
  • Havde faktisk taget billeder på forhånd og planlagt indlæg i juleferien som en artig lille blogger. Det gik bare lidt i sig selv, da jeg åbenbart har svært ved at tænke to sammenhængende tanker, når jeg er omgivet af andre mennesker 24/7. Specielt mennesker som råbesynger julesange, hopper i møblerne og hele tiden beder om spegepølsemadder.
  • Til gengæld fik jeg læst en hel bog. Godt nok en meget lille én af slagsen, men Elskeren af Marguerite Duras kan hermed stryges af klassiker-to do-listen. Og anbefales! Meget smuk og grum bog. Og kort. Et must for småbørnsforældre, med andre ord (vi elsker jo alt, der er smukt og grumt og kort).
  • Apropos småbørnsforældre, så tog manden og jeg ud lillejuleaften for at drikke en øl på et af de lokale værtshuse. En øl, som blev til flere. Så vi fik både fornøjelsen af byens førende psykopat (“Jeg har lyst til at smajre noen, men jeg gør ‘ed ik! Så får jeg bare en forvaringsdom!”…) samt fornøjelsen af tømmermænd juleaftensdag. Det sidste behøver I ikke fortælle mine børn. #waytobeclassyparents.
  • Hader højstemte nytårsløfter. Med fare for at lyde som Dr. Phil, så er enhver dag passende til forandring, og man kan vel lige så godt love sig selv at drikke mere årgangsvin og holde op med at ryge crack omkring 12. april? Skal det alligevel være, så kunne jeg godt tænke mig at finde et arbejde og blive en bedre mor i 2015. Dermed ikke sagt, at det kommer til at ske.
  • På den anden side, så har julen, udover velsignet bud, også bragt mig Batman-ørestikker og orange neglelak. Med det på er jeg uovervindelig.
  • Og så for sidste gang, ‘fortsætter’ er vel logisk set noget, man bliver ved med? Det hedder nytårsforsætter, fordi det er noget, man sætter sig for at gøre, nicht wahr?
  • Principielt er jeg jo modstander af sne, men når det er sagt, så er det eneste tidspunkt, jeg kan acceptere det hvide skidt, i juleferien. Og selv en snehader som undertegnede måtte overgive sig, da nedenstående landskab åbenbaredes på vej til julebesøg hos min farmor. Børnene var helt oppe at ringe, og det gav mig en herlig chance for at chikanere min sne- og landlivsforgabte mand med, at min barndoms jul på landet jo tydeligvis var mere magisk end hans egen sludramte hjemstavn. (Og derfor vinder jeg, og vi skal altid bo på Nørrebro. Sådan.)

"Jingle bells, jingle bells..."

8 thoughts on “Jul og nytår 2014 – en status

  1. Jeg læser alt hvad du skriver og ofte meget kort tid efter det er udgivet, men jeg selvcensurerer mine kommentarer, fordi jeg ikke vil fremstå som en stalker/min svigermor, som har forfulgt mig gennem samtlige sociale medier jeg har meldt mig til. Så det er i hvert fald svaret på hvorfor jeg ikke har kommenteret. Godt nythår.

    • Min favorit-stalker. Venter stadig på de natlige opkald og dit attentat på præsidenten. (Lyder iøvrigt spændende med svigermor…)
      Var heller ikke ment som piv, mere som et kritisk blik på egen indsats 🙂

  2. Godt nytår:) Smukt snebillede. Vi fik ingen sne i England, måtte nøjes med at kigge på billederne på fb af alle dem der gjorde:/ men vi havde en dejlig jul og fik alle julegaver med hjem.

    • Forestiller mig nu alligevel at England er lidt magisk i julen. Muligvis populærkulturens skyld – noget Dickens møder Harry Potter og nogle kristtjørnkranse over åben kaminild. Eller sådan noget…Godt nytår!

    • Tak 🙂 Og det var simpelthen så pææææænt med sneen og træerne og markerne og himlen og det hele! Selv snehaderen her blev helt blød om hjertet…

  3. Pingback: Jobsøgningstip 2.0 | nom de mie

  4. Pingback: Godt nytår! | nom de mie

Skriv et svar

