Det var en mørk og stormfuld jobansøgning… (Hjælp søges!)

Der er et job, jeg gerne vil have, men jeg skal vedlægge min ansøgning nogle eksempler på noget, jeg har skrevet.

Jeg tænker: “Må straks panikfabrikere 4 stykker tekst inden for forskellige genrer, primært noget marketingsrettet og professionelt, for at vise spændvidde, fokus og overskud!”
Manden siger: “Link til nogle blogindlæg.”

Så i tilfælde af, at jeg bøjer mig…
Kan nogen komme i tanke om nogen som helst indlæg, som kunne få jer til at ansætte mig som tekstforfatter? Nogen, der på en eller anden måde signalerer, at jeg er god med ord, kan vinkle og komprimere en tekst og samtidig kan skrive om lidt af hvert…

Alle inputs modtages med håndkys! (Og kommer der ingen, tager jeg det bare som en fin hentydning til at benytte en anden strategi… Man er også velkommen til at pointere, at det er en virkelig dårlig ide at linke til personlig blog i en ansøgning…)

(Med tak til Charles M. Schultz og Maren for inspiration...)

(Med tak til Charles M. Schulz via Maren.)

28 thoughts on “Det var en mørk og stormfuld jobansøgning… (Hjælp søges!)

  1. Hvis du linker til eller giver dem et blogindlæg kan du vel i princippet lige så godt linke til (hele) bloggen?

    vh Julie

    • Mjah, mnjoh, tænker at det bedre at plukke noget ud, end at de skal til at læse sig gennem det hele… Overvejede også bare kopiere et par indlæg over som en separat fil uden link for at komme ud over anonymitetsproblematikken… Men hvad fanden ved jeg…

      • Hvis man nu bare googler en enkelt sætning fra Falafel-opskriften, så dukker din blog op, Og de er jo (forhåbentlig) ikke dummere end andre folks børn.

        Så jeg fornemmer det virkelige dilemma er at beslutte sig for om man vil sige man har en blog eller ej.

        Din blog viser jo med alt tydelighed en sproglig og formidlingsmæssig begavelse….men vil du også opgive anonymiteten? Det tror jeg ikke.

        Så lav noget præfabrikeret – omskriv evt guiden til fast food på Amager som en ting.

        Held og lykke,

        vh Julie

  2. Det kommer selvfølgelig an på hvilket job, du søger, men kig evt på hvilke indlæg har fået flest likes på fx bloglovin. Jeg er personlig fan af “hvis meningshavers byrde” og “skaber klæder folk”.

    • Tak for bud! Jo, det eneste er bare, at det nok nogle gange er emnet frem for formen, der giver trafikken, hvis du forstår? Tænker, at det først og fremmest handler om at demonstrere sproglig kreativitet. Men igen, hvad ved jeg…

  3. Din opskrift på falafler er den sjoveste opskrift, jeg nogensinde har læst, så den synes jeg, du skal sende dem – evt med smagsprøver 🙂

    • Jeg tænkte præcis det samme! Great minds think alike, er det ikke det man siger? 😉
      Grinte og genlæse højt og meget.. Især stykket med “Sikret sig en fremtrædende plads i testamentet” var kanon!

      • Åh, jeg bliver nu så glad, når folk griner af det, jeg skriver – man er vel bare en lille applaus-hore… 🙂

    • Så en halvgakket falafelopskrift er simpelthen dét, I ser som mit blogmæssige højdepunkt? Ikke at jeg decideret anklager jer for dovenskab, men føler mig en anelse mistænksom når det samtidig er det sidste indlæg, jeg har postet… 😉

      Nå, spøg til side, jeg sætter som sagt stor pris på både ros og inputs, og folket har talt!
      Min eneste bekymring omkring at vedlægge den slags indlæg er, at den lettere forvrøvlede stil måske går lidt imod tekstforfatter/marketing-konceptet med at være meget præcis og konkret… Men hvad fanden, så må jeg jo sende lidt blandet… Tak igen!

      • Om det er dit blogmæssige højdepunkt ved jeg ikke, men jeg blev bare SÅ imponeret over, at du kan få en opskrift til at være sjov at læse – jeg kan nemlig normalt ikke fordrage at læse opskrifter, men jeg gad godt læse en hel kogebog skrevet på din måde 😀

        Synes, det er en god ide, at du sender lidt forskellige indlæg med, så de kan se, at du spænder vidt og kan det hele 🙂

  4. Helt ude af kontekst bør jeg vist begynde at arbejde lidt mere på mine overskrifter… Hold kæft, det ser lamt ud, når de bliver remset op på den måde!

    Men ellers siger jeg mange tak for inputs so far 🙂

  5. Jeg skriver lige et par stykker som ramte mig på den gode måde. Men jeg ved ikke om du skal bruge det, da jeg selv er dårlig til at formuler mig på skrift.
    -Det var bare det, jeg ville sige. Hej.
    -Mies guide til anvendt pædagogik
    -Så I siger bare til, hvis nogen skal korrekses

      • Dovenskab
        Måske bør du også vise dine kreative evner med lego med tekst, det elsker jeg også.

      • Kom lige i tanke om den sjoveste tekst til lego
        Den er under:
        Dagens + lidt ubegrundet angststemning
        Jeg griner stadigvæk, når jeg læser den,
        brug den og så tror på dig selv.
        Held og lykke

  6. Jeg ved ikke om det kan bruges til noget, men jeg kan godt lide den med skoletasken – jeg elsker når din tekst følges med en virkelig god lego-situation!

    • Alt kan bruges! – Problemet med at være en arbejdsløs semi-anonym blogger er, at jeg har meget få sparringspartnere i det virkelige liv…
      Skoletasken var faktisk også i mine tanker.

  7. Pingback: Jeg skal leve, jeg skal leve… | nom de mie

  8. Maria fra det nu lukkede maskinrum fik et job på at linke til sin også anonyme blog… do it, do it. Siger jeg peppende konstruktivt.
    PS Dine vilde genreskriveambitioner ligner mine. Frygteligt.

  9. Ej, og så lige dem her også.
    – På opfordring – en fortælling om tre boliger
    – Samfundsnyttig er mit mellemnavn
    – Det andet hold

    Opskrifterne er skide sjove, men den her iggå, den er dæleme god med blødt d.
    – Når kage er alt, man kan bruges til
    Og så vil jeg også tilslutte mig den her
    – Popcorn og Panoptikon
    Måske gælder den ikke helt som opskrift, men der er måleenheder i.

  10. Jeg vil så gerne komme med nogle bud. Der er så mange gode. Men min hjerne er en si.

    Men gør det, brug bloggen. Du skriver fantastisk.

  11. Pingback: Jobspoiler | nom de mie

Skriv et svar

