Jobsøgningstip 2.0

Sidste år havde min yndlingsblogger, Den Sure, alletiders guide til at finde et job. På én gang tragikomisk og realistisk. Så gå lige over og læs den, ikke?…

Er det gjort? Godt, så vil jeg gerne komme med min egen tilføjelse:

Start en blog, vent to år på at en flink læser kontakter dig med tip om oprettelse af en stilling der matcher din ellers ubrugelige profil, søg jobbet og få det.

(…)

Ja, I hørte mig. Og det eneste, der lige nu varmer min sjæl lige så meget som tanken om et rigtig job til en rigtig løn, er tanken om at vade direkte ind til mit næste møde på jobcentret og bede dem om at rende mig rigtig grundigt.

Jeg vidste bare, at de Batman-ørestikker ville redde mit år!

(Hvis det ellers er ok at poste den slags billeder i disse tider...)

(Hvis det ellers er ok at poste den slags billeder i disse tider…)

25 thoughts on “Jobsøgningstip 2.0

  1. Juhuuuu, det er jo så fuldstændig fantastisk!! Tusind gange tillykke og hurra for den flinke læser! Men et rigtig job med en rigtig løn er da i den grad også en fair betaling for, at du har underholdt os allesammen i årevis med bloggen. Tak for det og hurra igen, pissesejt gået altså.

  2. Jamen altså…. hvor fedt !!!! Kæmpe tillykke!!! Du har en fantastisk måde at skrive på – jeg nyder at følge din blog selvom jeg er ovre “småbørnsstadiet” . Skønt der også var en med jobtilbud der kunne se det 🙂

  3. Shit hvor er det vildt! Tilkykke, skrev jeg i min begejstring.
    Skønt at høre at verden stadig har brug for kandidater med den spændende men udfordrende kombination af etnogeografi og fransk litteratur.

  4. Tillykke! Hvor fedt – og så som direkte konsekvens af bloggen.
    Bliv nu ikke så optaget af det der arbejde, at du ikke har tid til at blogge mere, vel? Lover du? Kan ikke undvære dine skriverier!!

  5. Tillykke!! Din blog har givet mig så mange smil på læben og latterkramper, og jeg har virkelig håbet på, at gå ind på din blog og se dette indlæg! Så fedt for dig med job. Jeg håber ikke det betyder, at vi skal undvære dine skriblerier og billeder.

  6. STORT tillykke med jobbet og tak for en underholdende blog. Jeg håber ikke, den må lide blogdøden, når du får travlt med at jonglere med både børn og arbejde.

  7. Tak, tak, tak allesammen, det varmer mit iskolde plastichjerte med alle de lykønskninger!
    Jeg kommer ikke til at afsløre, hvad jeg skal lave – selvom en kombination af etnogeografi og fransk litteratur dog er et godt bud – men jeg skal nok blogge videre. Indlægsfrekvensen kan alligevel dårligt blive mere ustabil…

  8. Med fare for gentagelse: Tillykke for dælen da! 😃 Selvfølgelig er der brug for sådan en som dig derude, ellers ville det sgu være fattigt. Håber der stadig falder lidt af til os herinde 😉

  9. Stort tillykke med jobbet, hvor er det fantastisk og du fortjener det SÅ meget! Hvor køber man de magiske ørestikker? Jeg skal til jobsamtale på tirsdag og kunne virkelig godt bruge lidt bat-magi 🙂

Skriv et svar

