I øvrigt… (VI)

…har jeg fået den dårlige vane ind i mellem at ryge fra den franske altan, når jeg er alene hjemme, i den vildfarelse, at jeg er en slags chic parisienne. Måske jeg skulle klistre et billede af Eiffeltårnet på kanten af gelænderet og så sætte mig på hug og ryge, for at ramme den helt rigtige synsvinkel, så tårnet flugter med hustagene og skaber en optisk illusion af at være lige udenfor, samtidig med, at jeg spiller harmonikamusik på anlægget og råber ‘Bonjour!’ efter folk på gaden (ud gennem tremmerne i gelænderet)? Måske jeg bare skulle stoppe med at ryge.

…er det min store helt Toni Morrisons fødselsdag. Hun er vred, hun er sort, hun er Nobelprismodtager, og ud over at være fast gymnasiepensum, er hun så poetisk og præcis, som kun ganske få forfattere evner. Hvis du ikke har læst Elskede, så er i dag den perfekte dag at gå i gang. Damen er 84, og sammen kan vi holde hende i live, så længe vi læser hendes bøger. Vælger jeg at tro på.

…har vores Christianiacykel været til et hårdt tiltrængt syn, og efter i en tid at have været lidt tung i trækket, er det kasseformede lyn igen klar til at gøre gaderne usikre. Man burde virkelig passe bedre på sine cykler. Virkelig. Især når cykelhandleren sender en dét der bebrejdende blik og skruer helt op for skamfaktoren med bemærkninger som “Det er altså vigtigt, at du regelmæssigt fodrer de moderløse babykillinger pumper dækkene. De har det ikke godt!”.

…går jeg i cirkler om mig selv i forsøget på at udnytte min sidste tid som ledig. Kunne for eksempel skrive nogle af de blogindlæg, jeg stadig skylder fra spørgerunden. Har også modtaget en læsermail med opfordring til at skrive om “hvordan du og gemalen mødte hinanden, flere madopskrifter, gode tips til Nørrebro, hvordan det var at være gravid første og anden gang, fortsættelse af BRIO-føljetonen – og hvordan det var at føde”. Den sidste kan klares med: “1. gang: Det gjorde rædselsfuldt ondt, og jeg lovede mig selv, at jeg aldrig ville gøre det igen. 2. gang: Se førnævnte.”

"Nyt arbejde, fejlleverance fra Interflora og en opfordring til at dele mine fødselsoplevelser. Hvis  livet som blogger er andet og mere end dette, vil jeg ikke vide det!"

“Nyt arbejde, fejlleverance fra Interflora og en opfordring til at dele mine fødselsoplevelser på nettet. Hvis livet som blogger er andet og mere end dette, vil jeg ikke vide det!”

6 thoughts on “I øvrigt… (VI)

  1. Neeiij, tillykke. Jeg måtte lige tilbage til forrige opslag, før jeg forstod det med jobbet. Hvor dejligt. Og ja, man sætter virkelig pris på job og løn efter en tid uden. Jeg er også så glad for at have kolleger. Elsker at sige sætninger som “lige et øjeblik, jeg spørger lige min kollega, der ved lidt mere om det”. ;-).

  2. Du kan også lade som om blomsterne er “tillykke med jobbet”-buket fra dine hengivne læsere.
    Det tror jeg måske nok helt bestemt det er.

    • Haha, fejlleverancen er det pure opspind til lejligheden – en lille reference til alle de ‘så kom der lige nogen fra Biotex/Marabou/Cartier og forærede mig en masse blogger-fryns’-situationer som tilsyneladende hyppigt finder sted i andre bloggeres liv. Tænkte, at hvis LEGO-Mie endelig får noget, er det en fejl… Men din version er både sødere og bedre! 😀

Skriv et svar

