I øvrigt… (VII)

…lovede det udvidede gøglershow med bluescreen, også kendt som vejrudsigten, at det ville sne og føles som minus 10 grader udenfor i dag. Hvilket jeg hørte som “Bliv inden døre, læs en bog, bag en kage – for guds skyld, overlev!”. Dette har dog ikke forhindret mig i at lade manden bevæge sig ud i elementerne, både på indkøb og på legepladsen. Jeg vurderede, at han var undværlig i det darwinistiske regnskab. Det er trods alt mig, der føder børn. Og bager kage.

…har jeg på den litterære front kastet mig ud i alt fra Eichmann i Jerusalem over Henry David Thoreau til fransk eksistentialisme de sidste par uger og er konstant faldet i søvn over bøgerne, uden at færdiggøre nogen af dem. For så at blive helt glad indeni, da jeg ser, at den nye Padura-krimi er udkommet. Mine desperate forsøg på være finkulturel og filosofisk er tilsyneladende helt i grøften. Føler mig lidt som en shawarmapizza i en Meyers-bærepose. En læsende pizza, altså.

…spiller vi en del ‘Just Dance’ herhjemme, da det er en af de få børneaktiviteter, der ikke giver mig lyst til at gnave min ene arm af og løbe skrigende væk. (Til gengæld ville det nok være reaktionen hos dem, der skulle være så uheldige at bevidne mit rytmiske selvmord, komplet med ud-af-takt-klappen og højt hævet discofinger). Det gode er, at man får They Might Be Giants’ Istanbul (not Constantinople) på hjernen i ugevis. Sætter den snart på, mens jeg er på arbejde. Så kan de lære at ansætte mig.

…høster Sneglcille for tiden stor popularitet med sine I øvrigt-indlæg, hvilket straks får den paranoide 14-årige inden i mig til at tænke, at nogle nu vil tro, at jeg har stjålet det fra hende. Men min første I øvrigt-liste, stammer altså tilbage fra 2012, så om noget har hun stjålet den overskrift fra mig. Ligesom jeg også engang var tidligere model og fik børn med en lækker fotograf, mens jeg boede på Vesterbro og var sjov og havde en megapopulær blog og hed Cecilie. Sådan en kopist.

"Hvis du lige tager en fjollet hat på og underholder børnene, så sidder jeg her imens og sikrer artens overlevelse gennem videreuddannelse."

“Yessir, hvis du lige tager en fjollet hat på og underholder børnene, så sidder jeg her imens og sikrer artens overlevelse gennem videreuddannelse.”

6 thoughts on “I øvrigt… (VII)

Skriv et svar

