I øvrigt… (VIII)

…vil jeg gerne have lov at komme med et lille forslag: Hvad med, at vi alle sammen skynder os at stemme imorgen, og på den måde slipper vi for tre ugers pinlig valgkamp og tilsvarende pinlig mediedækning? Vi slipper også for alle de nederen typer, der hele tiden brokker sig over valgkamp og mediedækning.

…tænkte jeg, at jeg da sagtens lige kunne bestå et par ECTS, mens jeg passede et arbejde og tre børn; lave skriftlige hjemmeopgaver og den slags småpjat burde da være nemt nok. Det er det også. I løgneland. (Sov ca. tre timer i går nat, og det er slet ikke så fedt, som det lyder.)

…er Sønnebassen hjemvendt fra en uges rendyrket børnehedonisme, også kendt som ferie hos farmor. Og værelset blev naturligvis inspiceret inden sengetid:

Sønneke (lettere inkvisitorisk): “Har pigerne været herinde og lege med mit LEGO?”

Far (lidt for hurtigt): “Nej, DET har de i hvert fald ikke!”

Sønneke (helt roligt): “Det undrer mig, at du lyver for mig, far.”

Må hellere lige få tjekket vores seng for eventuelle hestehoveder.

Så smukt solen reflekteres i en døende rosmarin. Jeg kalder det "Forfald". Og tænker, at det nok er på tide med en overhaling af altankasserne.

Så smukt solen reflekteres i en døende rosmarin. Jeg kalder det “Forfald”. Og tænker, at det nok er på tide med en overhaling af altankasserne.

 

6 thoughts on “I øvrigt… (VIII)

  1. Det er skønt (og lidt anstrengende), når børn er mere voksne end vi voksne. Jeg bliver også ofte taget i, at lyve af mine døtre. Sidst sagde den 8-årige: “Mor! Jeg vil ikke have du lyver. DET er ikke acceptabel adfærd”. Jeg blev så befippet over, at hun tog mine ord, og havde lyst til at svare med hendes jævnligt brugte: “Fuck dig”!

Skriv et svar

