Ugen, der lige gik

(Et lille sammendrag til dem, der er ved at dø efter at høre om den foregående uge i mit liv, men som samtidig føler, at supplerende billeder ville være for meget forkælelse på én gang.)

Var til sommerfest på Sønnekes skole og overlevede, hvilket samtidig var raten for succes. Havde regnet med at skulle deltage i en genopførelse af Dantes Inferno, bare med saftevandsboder, men det var faktisk meget hyggeligt. Især efter min ægteviede husbond kom tidligt fra det møde, der ellers skulle vare til kl. 20, og dermed reddede mig fra at stå som eneansvarlig for Mission Find Forsvunden Søn I En Overrendt Skolegård Med To Genstridige 3-årige På Slæb (jeg sværger, det var som om folkemængden delte sig foran ham, og jeg kunne næsten høre Messiaskoret, da han pludselig kom gående imod os). Desuden må vores fem besøg i donut-boden (ene tvilling var MEGET begejstret for de små fedtkager, og jeg var parat til hvadsomhelst for at forhindre mytteri) have gjort os til en slags uofficiel hovedsponsor for 6. klassernes hyttetur, så samlet set var festen en succes.

Og så har vi været ude og kigge på kolonihave… Jaja, sammen med de titusind andre byboere fra den øvre middelklasse, der lige skal vise børnene, hvordan et jordbærbed ser ud, og så ellers bare sidde under de kulørte lamper i bare tæer og komme de andre city-akademikere ved over hækken i sommerhalvåret. Hr og fru Nørrebro-hakkebøf (hr og fru Shawarma?) slår til igen. I det mindste lover jeg, at selv hvis vi nogensinde når dertil, hvor vi ofrer penge på en interimistisk bræddehytte og 800 m2 græsplæne, ingen gider slå, vil jeg aldrig, aldrig referere til det som ‘kolonøjseren’. Lidt værdighed har man vel i behold.

3 thoughts on “Ugen, der lige gik

  1. Pingback: Rapport fra minisamfundet | nom de mie

Skriv et svar

