Ting, jeg kæmper lidt med i øjeblikket

  • At min arbejdsplads for tiden kun fører earl grey med lavendel(!). For det første er jeg ikke ubetinget vild med, at min te har en bismag af fransk luftfrisker. For det andet minder det mig om, at vi ikke skal sydpå i år – hvilket, det nuværende vejr taget i betragtning, faktisk er en ret nedslående tanke.
  • Alle de fredhellige kommentarer om venstrefløjens manglende tolerance over for valgresultatet. Please. Jeg skal være den første til at råbe drama queen, når folk poster græde-selfies og truer med at emigrere, men har altså endnu til gode at se en flok rasende urbanhippier brænde valgsteder og marchere med høtyve mod Christiansborg. Jeg vil gerne have lov til at begræde Ole Birk Olesens indtræden i Folketinget uden straks at skulle udråbes til en trussel mod demokratiet, tak.
  • Gelefarves uforudsigelige effekt på hvid chokolade. Vi får 25 mennesker til 2 x 3-års fødselsdag i morgen, og mit geniale Bamse-og-Kylling-lagkage-projekt, som den ene af mine stædige døtre fik ændret til et Bamse-og-Ælling-lagkage-projekt, stødte ca. 20.47 på problemer. Lang historie kort, så var Ælling tæt på at blive næbløs. Men det lykkedes. Så nu skal det bare lade være med at regne (det bliver dæleme tight, hvis vi skal være indenfor), og jeg håber, der er pølsehorn nok.
image

Begejstringen var til at tage og føle på, da jeg ramte den rigtige Ælling-farve i første hug. Til gengæld demonstrerer Bamse-kagen med al tydelighed, at jeg ikke kan fordele et chokoladeovertræk jævnt, om så mit liv afhang af det…

3 thoughts on “Ting, jeg kæmper lidt med i øjeblikket

    • Vat også pinligt stolt af mig selv! Mangler vist noget at gå op i… (og ja, det er hvid chokolade, farvet med gelefarve).

  1. Pingback: Løst og fast og mere løst | nom de mie

Skriv et svar

