Rapport fra Vandkantsdanmark

Vi er for første gang ved at afprøve noget så eksotisk som sommerhusferie, bare os fem. Vejrudsigten havde lovet omkring 20 grader og sol hele ugen, men det må den have glemt i mellemtiden. Og dårligt vejr slider unægtelig lidt på hele konceptet. Desuden kunne der godt bruges nogle legekammerater – vi har tilsyneladende ramt en pensioniståre i sommerlandet.

Til gengæld er det virkelig et kæmpe hit at have have (have).

Og vi har soppet på stranden og spist virkelig mange is, og vi rydder overhovedet ikke op eller vasker tøj (eller bare skifter til tøj uden pletter). De to på tre har næsten lært at spille Fisk, og den ene på seks har næsten lært at tabe med værdighed. Og jeg har ikke rigtig fået læst i mine fem medbragte bøger (hvor overraskende!) men jeg har spillet ret meget Boccia, samlet en hel del muslingeskaller og har opdaget, at jeg i en alder af 32 bærer en total konkurs i Matador med cirka lige så meget værdighed som min søn. Måske lidt mindre. Og der er gin i skabet, tonic på køl og tacos til aftensmad.

Så det minder meget godt om ferie.

image

 

 

Skriv et svar

