Fredagsstatus

  • For første gang i et par år føltes det ikke primært som en lettelse, at ferien sluttede. Til gengæld har jeg erkendt, at selvom min ferie går med at smøre basser ind i solcreme, lede efter forsvundne sandaler og fremstille en mia. mellemmåltider, så foretrækker jeg at gøre den slags ved Middelhavet. Og ikke i et sommerhus i regnvejr.
  • Atlas shrugged skal afleveres på biblioteket om to dage, og skal jeg læse den færdig inden, på den tid, jeg har til rådighed, skal jeg rundt regnet læse 230 sider i timen. På engelsk. Nok er jeg hurtiglæser, men jeg tror ikke, det kommer til at ske.
  • Så den amerikanske dokumentar Food, inc. forleden (kan i øvrigt anbefales – ikke at man nødvendigvis behøver se den forleden…), og kom endnu en gang frem til, at jeg nok burde blive vegetar. I aften skal vi så have hotdogs. Jeg er kun et menneske.
  • Det gode ved ferie er, at man ikke behøver at gøre rent og rydde op (nej, virkelig, det er en anerkendt regel). Det dårlige er, at ferien slutter igen. Og at jeg fem dage inde i første arbejdsuge endnu ikke har modtaget nogen pludselige tilbud om gratis rengøringshjælp.
"Nå, det var køkkenet. Så mangler jeg bare stuen."

“Nå, det var køkkenet. Så mangler jeg bare stuen.”

6 thoughts on “Fredagsstatus

  1. “Atlas Shrugged” er også på min læse-to-do-liste, dog på dansk 😉 har også altid planer om at læse MEGET i min ferie, men i år blev det til
    1) Holde mig opdateret om favorite-bloggers har skrevet noget spændende – det har de som regel 🙂
    2) Lånt og læst Hyperbole and a half’s bog – hvilket kan anbefales!!!
    3) Kørt meget med børn og lavet noget derhjemme og slappet meget af, men Atlas står der vel endnu…

    • Åh, elsker Hyperbole and a half!
      Ja, tænker også at Atlas har stået der så mange år, så må han jo stå der lidt endnu…

  2. Ej, det er da for dårligt ingen er kommet forbi med tilbud om gratis rengøring. Hverdagen starter først mandag så jeg ignorer den lige lidt endnu…. Vi forøvrigt sige, at mangler du en bog en dag så læs The Humans af Matt Haig. Den er mærkelig men rigtig go’ 🙂 Go’ weekend.

Skriv et svar

