Pas

For ti år siden var jeg på højskole. For ti år siden vidste jeg ikke helt, hvad jeg skulle med mit liv. For ti år siden havde jeg ikke en kæreste og slet ikke nogen børn. For ti år siden var jeg i Israel og Palæstina, og derfor fik jeg lavet nyt pas inden, og det kom jeg pludselig i tanke om i sidste uge, for ti år er så længe, et pas gælder, og om en uge skal jeg udenlands, så pludselig fik jeg travlt.

Mig (småfebrilsk): “…og så skal jeg også have taget et billede, og jeg skal have lavet et nødpas, for det er vist for sent at forlænge det gamle, og jeg skal rejse om under 14 dage…”

Borgerservicemedarbejder (roligt og venligt): “Det er okay, jeg laver det bare til en hastesag, så får du det tilsendt i løbet af næste uge.”

Og det gjorde jeg, det kom i dag. Det er fint og nyt, jeg ligner ikke en tosse på billedet, og det skal fornys i 2025, hvilket føles som om meget længe. Mit gamle pas med alle stemplerne og underskrifterne og de indklæbede visa er gemt væk sammen med dets forgængere; jeg er på mit 5. pas nu. Sønneke er allerede på sit 2.

Kæft, hvor tiden altså flyver.

image

 

Skriv et svar

