Det, jeg er tilfreds med

At jeg arbejdede hjemme og derfor behøvede gøre hat ved mig selv i morges og derfor fik alle afleveret planmæssigt. At jeg havde endnu en kørelektion og for første gang nogensinde ownede både pedaler og gear – på et tidspunkt tænkte jeg faktisk “aiih, se mig, jeg kører en bil!”. At jeg nåede forbi indsamlingen til bådflygtningene på Lesbos med to sække hastigt indsamlet børnetøj og samtidig nåede at gøre en mikroskopisk indsats på stedet, inden jeg hentede børn (man kan i øvrigt stadig give en hånd eller donere penge, tjek facebook-siden). At jeg tog den hårde, men nødvendige beslutning, at min alles træthed burde imødegås med pizzaer og cola og Ramasjang. At det lykkedes mig at købe en plade Marabou med saltmandler bag børnenes ryg. At jeg ejer en dyne, og at dagen er ved at være forbi.

"Nåmen, hvis I ikke har 'Nå 17.000 ting på en dag med klædelig beskenhed', hvad så med en vittig pointe?"

Jeg leder efter Kunsten at blogge – hvordan du udlever skjulte forfatterdrømme ved at underholde andre med din røvsyge tilværelse. Har I den?

5 thoughts on “Det, jeg er tilfreds med

  1. Altså hvis man kan skrive så underholdende, som du kan, om sin “røvsyge” tilværelse, så er det nu helt i orden at blogge. Jeg elsker at kunne genkende små ting i dine beskrivelser (det der med at købe chokolade i smug bliver desværre sværere med alderen(børnenes altså)). Og ja, verdens uretfærdighed og forfærdelighed får nogen gange én til at føle stor taknemmelighed over at eje en dyne og et sted at sove.

    • Tak 🙂
      Hehe, mine børn kan lugte en Pinocchio-kugle på fire kilometers afstand, men de var letsindige nok til at gå ud og lege i Nettos vindfang, mens jeg betalte. Og Marabou-pladerne stod lige ved kassen…

Skriv et svar

