En slags fashion-update

Charlotte spurgte i kommentarfeltet i går til den kjole, jeg købte, og jeg skal da ikke være bleg for lige at presse temaet ‘min voldsomt interessante mini-ferie’ til sidste dråbe…

Altså: Jeg pakkede den smådramatiske lysegrønne sag ned, med den hensigt at tage den på, når vi skulle i operaen. Normalt er både manden og jeg sådan nogle, der mest går i jeans og forvaskede t-shirts, men nu hvor vi ikke skulle røre i kødsovs eller tumle på gulvet en hel weekend, var vi enige om at gøre lidt mere ud af os selv. Så den første aften, hvor vi skulle på restaurant, tog jeg høje hæle og en sort kjole på; manden var i casual jakkesæt uden slips, og vi synes begge to, at vi havde gjort det godt uden at overdrive.

Vi stak SÅ meget ud.

Jeg ved ikke, om det var fordi, vi bevægede os mest rundt i turistområderne, men ingen var klædt bare tilnærmelsesvist så pænt på som os. Heller ikke på restauranten, hvor folk kom i hverdagstøj. På vej videre i byen blev vi ligefrem stoppet af en fuld amerikaner, der advarede os imod at blive overfaldet, når vi gik sådan klædt – og som beskrivelsen ovenfor antyder, var det altså ikke ligefrem gallauniform, vi var iført. Aftenen endte i en af de mange gårdhave-barer, med mig siddende spritstiv og lettere selvbevidst med hævede fødder i guldskoene, omgivet af folk, der var klædt som den normale udgave af mig.

Så den aften, vi skulle i operaen, tog jeg først prinsessekjolen på – med makeup og de rigtige øreringe var den faktisk helt fin og knap så Miamaja – og lige inden vi gik ud af døren, skiftede jeg.

For jeg kan godt lide at være pæn, men det, jeg allerbedst kan lide, er at falde i med mængden.

Se! Ikke en høj hæl i sigte!

2 thoughts on “En slags fashion-update

Skriv et svar

