Mon amour

Dengang manden gik i selvsving over, hvordan vi nogensinde skulle få plads til tre autostole på bagsædet, indvendte jeg, at vi nok alligevel ikke fik vores egen bil, før mindst én af børnene ikke længere sad i autostol.

Det viste sig, at jeg tog fejl. For over sommeren er vi blevet bilejere, og jeg, der altid har været komplet ligeglad med alt motoriseret, er forelsket. Også selvom jeg ikke kan køre den endnu.

Forleden morgen, da jeg holdt på min cykel i et kryds, var der en bil i samme model og farve, som på et tidspunkt kørte frem og holdt stille i flere minutter, helt alene i krydset. Mens jeg bare kiggede på den. Jeg sværger, det var et rent dansende-plasticpose-i-American Beauty-moment!

Det er en Citroën. (Ikke et ondt ord om franske biler! At købe franske produkter er altid tegn på stil!!) Som har et særligt designmæssigt je ne sais quoi. En praktisk familiebil med plads til tre autostole på bagsædet, men stadig med masser af gallisk charme og helt uden associationer til Postmand Pers køretøj.

Om jeg vil vise et billede af den? Naturligvis! (Min anonymitet forhindrer mig desværre i at kramme den på billedet, selvom jeg gerne ville.)

Her er den, vores vej til frihed, lighed og de plysterninger, jeg altså snart skal have købt. Mine damer og herrer, vores nye, brugte bil:

Selv når den står stille, ser det ud som om, den kører.

Selv når den står stille, ser det ud som om, den kører.

6 thoughts on “Mon amour

  1. Før vi fik børn, havde jeg ikke på nogen som helst måde forestillet mig, at man kunne være så glad for en bil. Men det kan man så åbenbart.

  2. Præcis sådan havde min mor det også, dengang hun købte sin Picasso. Det ER en dejlig bil! Tillykke med den 😀
    Min mand deler ikke din holdning til franske biler, så han nedlagde veto mod Picasso, og nu har vi så en Ford Mondeo. Med tonede ruder, klimakontrol, fartpilot og virkelig god benplads. Jeg har ikke været så forelsket i en bil, siden min allerførste – som var min mors aflagte, 15 år gamle Peugeot 205.
    Jeg går ikke op i biler, og troede altså heller ikke, man kunne have det sådan med dem, ikke engang efter min første oplevelse med den lille, røde franske. Men hver gang, jeg sætter mig ind i Mondeoen… Føler jeg lykke. Crazy. But I get ya!

    • Twins! – vi har også fartpilot!
      Og i øvrigt tror jeg, din mand har ret. Franske biler er vist lidt suspekte… Til gengæld er de billige! 😀
      Og tak!

  3. Ih, vi har lige købt den en magen til:) Vores er 10år gammel og har vildt mange gadgets sammenlignet med Berlingoen fra 1998 som vi gav i bytte. Vi måtte forøvrigt skjule vores grin da forhandleren sagde, hvor meget han ville gi’ for Berlingoen. Den gik jo i stykker i sommer mens vi var på ferie…. Den blev også lavet men hold op vi bare gerne ville af med den.
    Vi elsker vores nye bil og prinsessenpigen på 10år er sååå stolt over den er fra samme år som hun er født:o)
    Tillykke med jeres nye bil:)

    • Tak, og i lige måde! Dem skal vi nok blive glade for! (Min mand mener i øvrigt, at denne model er næsten lige så usexet som en Berlingo – som jeg nedlagde veto imod… Han forstår tydeligvis ingenting!)

Skriv et svar

