Nej, her sker stadig intet

Er stadig forkølet, og eftersom min krop tror, den kan æde sig ud af alting, ligger jeg på sofaen og liveblogger blandt chipskrummer og rødvinssjatter, mens Spise-Pricerne laver julemad i USA. (Mmmmmhhhh…rullepølse…)

Vi er lidt nede på pc’er herhjemme for tiden, og jeg har virkelig svært ved at skrive åndfulde indlæg på en iPhone; helvede fryser til tøris den dag, jeg bliver effektiv med en touch screen, og det er jo fucking umuligt at skrive noget sammenhængende og meningsfyldt, når man kan se cirka fire linjer af gangen og i øvrigt kun kan lave afsnit med linjeafstand.

I er med andre ord stuck med mit ligegyldige lal om nuværende position og fødeindtag… (Det er vel også rimelig blogger-agtigt – jeg er i øvrigt iført dyne og daggammel joggingbuks. Og ingen makeup. Og I kan ikke vinde noget.)

Men kan tilføje, at børnlillos var top-, komplet og stikhamrende umulige her til aften, tror faktisk Sønnebassen satte personlig rekord i råbe-græde-anfald: en næsten uafbrudt serie af sammenbrud fra 17.32 til 19.10, hvor alle blev puttet og omgående kollapsede. Så de peberkager, vi skulle have peberkagebaget siden i søndags, må lige vente en dag endnu. Og jeg må dulme min sorte forældresamvittighed med, at ingen alligevel kunne overskue noget mere udfordrende end Ramasjang, og at de i det mindste får noget velfortjent søvn nu. Og så bruge resten af aftenen på at falde i søvn til Netflix overveje, hvordan jeg bedst kan forbedre min børns livskvalitet og gøre dem til livsduelige individer gennem meningsfyldt samvær. Og hente dem tidligere. Hver dag. (Bortset fra på torsdag, der skal jeg til frisøren).

*suk høres*

*efterfulgt af en hosten og en nysen og en famlen efter fjernbetjeningen*

Nåmen, so long!

"Legeaftale? Ja, hvorfor ikke. Vores Apocalypse now-matinée kan altid bruge en ekstra medspiller. Bliver du og spiser?"

“Legeaftale? Ja, hvorfor ikke. Vores ulvetime-genopførelser af Eksorcisten kan altid bruge en ekstra statist. Bliver du og spiser?”

14 thoughts on “Nej, her sker stadig intet

  1. Når du finder ud af hvordan : ” Og så bruge resten af aftenen på at falde i søvn til Netflix overveje, hvordan jeg bedst kan forbedre min børns livskvalitet og gøre dem til livsduelige individer gennem meningsfyldt samvær. Og hente dem tidligere. Hver dag. ”
    Vil du så ikke skrive om det her, for jeg er virkelig i gang med at ødelægge mine børn og desuden har de virkelig dårlig bordskik.

    • Du får førsteret til min bestseller-håndbog om børneopdragelse!

      Men nej, helt ærligt, jeg famler virkelig i blinde her. Mit bedste råd er at være sammen med nogen, som har endnu mere umulige børn. Så virker ens egne så dejligt afbalancerede til sammenligning.

      (Eller spørg Superheltemor! Jeg har en stærk fornemmelse af, at hun er et slags overmenneske, når det kommer til børneopdragelse.)

  2. Jeg har brugt oceaner af tid på kvalitetstid med mine børn og troede jeg var godt i mål med at få skabt grobund for et par fornuftige, livsduelige individer…men nu er de teenagere. Jeg kunne lige så godt have brugt (mere) tid på Netflix og (flere) gintonics.
    Jeg er en meget voksen dame,der sagtens kan huske de daglige udfordringer med små børn og jeg er vild med dine ord. Du er SÅ god!

Skriv et svar

