3 ting, de fleste nok havde gættet om mig

  1. Jeg er, i mangel af bedre ord, feminist. Ikke militant, ikke med læbestift. Bare sådan noget med lige barsel, lige løn, mindre lyserødt LEGO og ingen nedsættende ord baseret på køn, tak. Og så har jeg også en ‘MY MARXIST FEMINIST DIALECTICS BRINGS ALL THE BOYS TO THE YARD’-t-shirt. Fight the power.
  2. Jeg synes dybest set, at moderne forbrugerisme er bizar. Bevares, det er en gratis holdning at have, når man ikke har mange penge, og jeg elsker da fx nyt tøj lige så meget som den næste kvinde. Fatter bare ikke, hvordan ‘shopping’ nogensinde er blevet en selvstændig aktivitet. Eller hele konceptet med at købe nye udgaver af noget, man har i forvejen. It’s weird!
  3. Jeg har det generelt stramt med dameblade (se også 1 og 2).
"'Sådan tilfredsstiller du ham på 10 nye måder', 'Husk dig selv i sengen', 'Sund og slank med grønkål', 'Smid vægten ud - og nyd livet', ' De 5 hotteste boligtrends', ' 'Simple Living - en simpel guide', 'Sådan når du dine karrieremål', 'Kvinde, kend din stressfaktor'. Uh, og her er en artikel om at man skal lytte til sig selv!"

“‘Sådan tilfredsstiller du ham på 10 nye måder’, ‘Sex – Hvad er DINE behov?’, ‘Sund og slank med grønkål’, ‘Nyd livet – smid vægten ud’, ‘ De 5 hotteste boligtrends’, ‘Simple Living – en simpel guide’, ‘Sådan når du dine karrieremål på 2 uger’, ‘Kvinde, kend din stressfaktor’. Uh, og her er en artikel om at man skal lytte til sig selv!”

12 thoughts on “3 ting, de fleste nok havde gættet om mig

  1. He, elsker de der modstillede artikel-overskrifter. Det er jo præcis sådan det er, men jeg synes nu ikke kun det er i dameblade, det er overalt. Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig i det med forbrugerisme. Mine egne børn er heldigvis ret fornuftige, men hvad deres klassekammerater ikke får hele tiden… Jeg forstår det ikke, hvordan kan man synes at 9-årige børn har brug for den sidste nye i-phone, når de har en tidligere udgave, der fungerer fint? Det er helt sort for mig, hvorfor man skaber den slags behov hos børn.

    • Nej, den med psyko-dyrt isenkram er også en af mine kæpheste – samtidig med at jeg også bliver bange for at lyde alt for frelst…

  2. Jeg er SÅ enig med specielt nummer 2. Og jeg kunne muligvis udskifte en hel masse – blandt andet vores old-gamle køkken og ditto badeværelse. Men begge er jo fuldt funktionsdygtige. Og egentlig ret hyggelige. Men jeg kan da se at alle andre forholder sig til at det er gammelt og hvornår mon det bliver skiftet? Øh – prøv med aldrig… Eller når jeg har købt så mange flybilletter for de penge, der kunne blive brug for, at jeg er blevet træt af at rejse – sååååå der er vist længe til.

  3. vi er helt sikkert soulmates – kan nikke genkendende til både 1,2 og 3. Er fx i gang med den vildeste indoktrinering af både min søn og datter på alle 2 ting – det med shopping går dog ikke så godt men jeg skyder skylden på alle de åndssvage amerikanske ungdomsserier hvor de mødes i the mall, hvad sker der for at mødes nede i parkeringskælderen og lege med indkøbsvogne?. Spørgsmålet er så om du mon også er vild med chokolademousse og helst går rundt hjemme i en bamsedragt som forestiller Frode Får (se her kunne selv mit antiforbrugerhjerte ikke stå for fristelsen, da jeg så dragten i en sjælden tur på Strøget)? Hvis du gør så frygter jeg, at jeg er blevet klonet (jeg er 43 så det er dig der er kloningen).

    • Ahahaha, især din afsluttende bemærkning er genial!
      Jeg ville meget gerne eje en Frode Får-dragt. Og hvem kan ikke lide chokolademousse?!
      (Tror, du er inde på noget med malls’ne. Der er noget sygeligt ved den måde, de nærmest er blevet aktivitetscentre på…)

  4. Ha ha meget enig. Min datter er dog røget i LEGO friends-fælden, men det er sgu svært at blive ved med at insistere på kønsneutralitet, når pigebarnet er en sucker for alt lyserødt :/

    • Hey, ingen fordømmelse her, der blevet spenderet et helt tilgodebevis i H&M’s ‘Frost’-afdeling i julen. Og det var IKKE til Sønneke…
      Så længe, de bare vælger selv 😉

Skriv et svar

