Portræt af kunstneren som syg mand

Man-flu, det er mig. Der var engang, hvor jeg så til gengæld kunne prale af sjældent at være syg mere end én dag ad gangen og max 1-2 gange om året. Men de tider er vist forbi. Skyder umiddelbart skylden på børnene og al den søvnmangel og institutionspest, de små har beriget mit liv med (sammen med så meget ANDET, naturligvis! *ravnemor-apologi*).

Under alle omstændigheder er det endnu en gang sæson for min post-fødselsdagssyge, så jeg ligger på sofaen og mumler mine sidste ønsker, mens Mik Schack tosser rundt på skærmen. Irriterende nok havde jeg et kursus på arbejde i dag, som jeg pligtskyldigt, sukkende og feberhed slæbte mig afsted til. Men efter at have siddet i to en halv time i et alt for lille mødelokale og forkælet mine medkursister med hosten, harken og nysen samt jævnlige exitter grundet næsepudsing, valgte jeg at trække stikket, inden nogen ringede efter sundhedsmyndighederne. (Findes der i øvrigt noget herligere, end når alles mund siger “God bedring”, mens deres øjne siger “- og bliv for guds skyld væk!”?)

I det mindste er det toppen at have masser af chips-, slik- og opblandingsrester i huset, når man ligger på sit yderste. Ginger ale er den perfekte sygdomssodavand, har jeg opdaget – vodkaresterme får nok lov at passe sig selv lidt endnu…

2 thoughts on “Portræt af kunstneren som syg mand

  1. God bedring! Og jeg kan mene det helt og ærligt uden at synes du skal holde dig væk – ihvertfald i den digitale verden. Jeg håber på forstående, nemme børn der går tidligt i seng, så du kan slappe af.

  2. Pingback: Doesn’t play well with others | nom de mie

Skriv et svar

