Kørekortets 7 faser

  1. Benægtelse. Jeg kan ikke betjene en bil. Nogensinde. Hvis jeg ignorerer hele konceptet længe nok, forsvinder det sikkert. Åhgud, hvordan slipper jeg ud af det her?
  2. Vrede. Hvorfor skal jeg overhovedet tvinges til dette og risikere uskyldige menneskeliv?! Og hvem er i øvrigt den bagstræberiske klaphat, der har bestemt, at europæere er for fine til automatgear?!
  3. Forhandling. Hvis jeg overlever næste køretime, må jeg få en cheeseburger.
  4. Chok. Jeg kan skifte gear!!! Jeg er en gud!!! Folk vil digte sange til min hyldest og efterlade offergaver på mit dørtrin!!!
  5. Depression. Jeg kan ikke foretage mig noget andet, mens jeg skifter gear. Inklusive at dreje. Jeg lærer det aldrig.
  6. Accept. Jeg mangler en del, men jeg skal nok lære det. Jeg skal bare øve mig, til jeg skal tage den fucking køreprøve. Åhgud, køreprøve! Hvordan slipper jeg ud af det her?!
  7. Nyorientering (også kendt som fri fantasi-fasen). Kæft, den køreprøve var overraskende nem. Næste skridt: Lastbilkørekort!
10 thoughts on “Kørekortets 7 faser

  1. Når man har en kørelærer af ikke-helt-dansk oprindelse, så kan du føje pkt. 8 til: Kør for GUDS (Allahs?) skyld ikke Fætter ned! Ellers er cirka alt andet tilladt i ghettoen…

  2. Fase 8: angst – folk forventer du kan køre bil, når du har et kørekort – incl baneskift på motorvej, parallelparkering på Østerbrogade, kørsel på rampe i P-hus

Skriv et svar

