Det bliver en travl uge

Mig: “Nå, hvad skal I to så være til fastelavn?

Radise: “Jeg skal være Hr. Skæg med bogstaver!”

Mig: “Mmmkayy… Og hvad så med dig?”

Flame: “Jeg skal være nisse!”

Mig (lettet): “Ja? God idé, så kan vi bare…”

Flame: “Nej… Jeg skal være Onkel Reje! Nej, Rosa fra Rouladegade! Nejnejnej…. Jacinta!! Nej, vent…”

Mig (forsigtigt mumlende): “Kunne vi prøve at vende tilbage til nisse-ideen?…”

(Senere, samme dag:)

Mig: “Nå, hvilken kage kunne du tænke dig til din fødselsdag?”

Sønneke: “Dødsstjernen!”

Mig: “Æh… Okay, vi kan også bare sige noget andet fra Star Wars? M (min søster, red.) har en Darth Vader-bageform…”

Sønneke: “Nej, det skal være Dødsstjernen! Du laver den bare med sådan noget…grå glasur, ik?”

Mig (desperat tvivlende): “Jada!

"Jo, i TEORIEN kan man godt klæde sig ud til fastelavn som Hedy Lamarr, skuespiller og opfinderen af den tidlige spread spectrum-teknologi, men kunne du ikke bare vælge en etnisk eller faglig stereotyp ligesom dine søskende?"

“Jo, i TEORIEN kan man godt klæde sig ud til fastelavn som Julia Kristeva – men kunne du ikke bare vælge en etnisk eller faglig stereotyp ligesom dine søskende?”

12 thoughts on “Det bliver en travl uge

  1. Jeg føler mig så heldig lige nu. Jeg har en der slet ikke vil klædes ud. Og to der vil klædes ud i kostumer vi allerede har. Og ingen får lov at skifte mening!

    • Hehe, Flame har heldigvis nu besluttet sig for det robot-kostume, vi allerede har på lager. Og det er vist lykkedes mig at sammensætte et hæderligt Hr Skæg-kostume i str. 3-4 år…

  2. Din stakkel – her var det sådan, at vi ad foran BRs katalog på computeren. Og så svor ungerne en ed. Hvis jeg bestilte et kostume (efter eget valg) var det herefter forbudt (!!!) at skifte mening. Og de har holdt aftalen – og kostumerne kom fint med posten. Dog var det en dyr løsning ;-/…

    kagen – jeg har ingen gode råd. Held og lykke 🙂

    • Det lyder som en fornuftig fremgangsmåde! Jeg plejer at sige, at man må være lige, hvad man vil – så længe man annoncerer det senest halvanden uge i forvejen (bare ærgerligt, at spade-forældrene først husker fastelavn en uge i forvejen).
      Til gengæld synes jeg, at det er ret sjovt at udtænke kostumer, der kræver et minimum af tid eller penge – så det er jo nærmest mest for min egen skyld… 😉

    • Ahahaha! Du er jo en slags Star Wars-fødselsdagskage-guru! 😀
      (Manden læste din kommentar og begyndte straks at overveje muligheden ‘parfait-Dødsstjerne’…)

      Jeg har købt noget sort frugtfarve, så satser på en lagkage med grå glasur – sammen med min sublime evne til at frihåndstegne i flydende chokolade… *host*… Der vil nok blive bandet en del.

      • Var lige inde på Amazon linket, det kan skisme også tåle at komme i ovnen! Du bliver da næsten nødt til at bestille den, eller hvad …

      • Nu måtte jeg også lige kigge… Den er nok desværre lidt lille – skal også bare til at bruge min private jet, hvis jeg skal have den i morgen 😉

  3. Du har bare at lægge billeder op af den Dødsstjerne! Og tillykke til sønneke, vi talte lige om ham og hans sublime ordforråd som vuggestuebarn i dag.

    • Tak 🙂 Skal nok billeddokumentere!
      (Akja, husker dengang han var 2 og midt i et hysterisk anfald formulerede sætningen ‘jeg er meget ked af det lige nu’…)

  4. Pingback: To do | nom de mie

  5. Pingback: Løst og fast og mere løst | nom de mie

Skriv et svar

