I øvrigt… (arh, who’s counting?)

…hørte vi MGP her til morgen, og det tror jeg ikke skal ske igen, hvis jeg skal opretholde en bare nogenlunde velfungerende psyke. Efter tre timer på arbejde med vindersangen roterende for mit indre øre er jeg parat til at smadre mit tastatur med nærmeste tunge objekt. Hvilket i mangel af bedre nok bliver mit hoved.

…er det bare så trist, at fastelavnsbollesæsonen lakker mod enden (naaaiiiiirjh, det er ikke slut endnuuuuuu!!!). Videnskabelige tests på hjemmefronten har overbevist mig om, at mine børn virkelig er mine: 2 ud af 3 foretrækker ligesom mig Meyers gammeldags version, mens evigt kontrære Flame foretrækker Lagkagehusets flødeorgie med blåbær og nougat. Og ja, vi har holdt fastelavnsbolleprøvesmagninger. Det er en ting. (Er i øvrigt voldsomt imponeret over, hvor meget flødeskum, der kan være i mine børn.)

…døde både Harper Lee og Umberto Eco, mens vi holdt vinterferie. Bevares, de var begge på den gode side af 80, men ved alligevel ikke helt, om jeg tør tage på ferie igen. Både Toni Morrison og Alice Munro er efterhånden også godt oppe i årene, og jeg kan lissom ikke have flere forfatterliv på samvittigheden.

…var jeg i går aftes ude i et eksistentielt dilemma om, hvorvidt jeg burde komme på Instagram. Det er jo faktisk lidt synd for verden, at den går glip af mine potentielt geniale og/eller hysterisk sjove betragtninger, jeg tager jo alligevel så mange billeder, og jeg kunne bare have en anonym konto… Her til morgen syntes jeg, at det var verdens værste idé ever. Tror lige, jeg holder fast i den tanke.

7 thoughts on “I øvrigt… (arh, who’s counting?)

  1. Åh, GUD, er Umberto Eco død?!! Jeg må straks holde et minuts tavshed. I love that man!
    Meget rammende beskrivelse af MGP-traumet, du her bringer for dagen, i øvrigt, det kan VIRKELIG være enerverende når den forkerte sang kører på repeat. Her er det ‘Når det regner på Bamses tage…’…
    Hvem mon smadrer sit tastatur først?

    • Det er han, det er han…
      Takket være min enorme viljestyrke, overlevede tastaturet. Men jeg synes da, at vi skal splejse til en børnesangskomponist-lejemorder?

    • Eiiijh!… *vifter afværgende krukket med hånden*
      Tænker lige over det lidt endnu. Må ikke haste den slags livsvigtige beslutninger.

  2. Pingback: #onsdag | nom de mie

Skriv et svar

