Mig, mig, mig

Jeg har aldrig fattet hypen omkring Nutella. Nok fordi jeg ikke er så vild med kombinationen af brød og chokolade (og her snakker vi bare hvidt brød, chokolade + rugbrød er decideret gag-fremkaldende i min verden). Som barn kunne jeg heller ikke have den mærkelige bismag af nødder – anså i øvrigt også nougat for at være en slags andenrangs erstatningschokolade.

Jeg forsøgte mig for nylig med noget Stine Goya-tøj, og den hype kunne jeg så heller ikke ride med på. Må nok bare indse, at det ikke er min stil, og at jeg derfor aldrig bliver rigtig bloggerschmart (kun derfor). Og hvorfor alt det kunststof? Sagde bomuldsfascisten.

Jeg hader mit blognavn. Haderhaderhader. Synes, det lyder prætentiøst på den dumme måde – bloggenes svar på ’Frisør Pour Toi’. (Jeg undskylder naturligvis til alle, der kender/ejer/drømmer om en frisørsalon med det navn).

Jeg har i mange år trøstet mig selv med, at nok var min karriere en stående joke, men jeg havde da præsteret at få 3 børn (ynkeligt, jeg ved det). Begynder at nå en alder, hvor det ikke er specielt banebrydende at være mor til 3, så nu starter ræset mod at skrive en bestseller eller blive direktør som 35-årig. Skal bare lige se lidt fjernsyn først. Og have et glas rødvin.

Jeg har en vane med at udstille mig selv, altså fortælle anekdoter om, hvor meget jeg har dummet mig, hvor fuld jeg har været og den slags. Det er sikkert et forsvarsværn tilbage fra min småbelastede folkeskoletid, og jeg fortæller mig selv, at det er et sympatisk og underholdende træk. Desværre er det også et træk, der bliver forstærket, når jeg er nervøs. Som fx til jobsamtaler og forældrekaffe.

"...og så tog jeg ham på røven, bundede resten af fernet'en og gik dødskold på sofaen. Nå, men legegruppe næste onsdag? Og så mailer jeg jer lige om fastelavnsfesten."

“…og så tog jeg ham på røven, bundede resten af fernet’en og gik dødskold på sofaen. Nå, men nok om min tirsdag morgen, legegruppe er i næste uge? Og så mailer jeg jer lige om fastelavnsfesten.”

19 thoughts on “Mig, mig, mig

  1. Hvad betyder dit blognavn egentlig? Har ofte undret mig 🙂
    Og hvis du haderhaderhader det, hvilket er ét had for meget til, at det kan ignoreres, hvorfor skifter du så ikke?

    Hvis det kan hjælpe, så er du ikke alene om det der med munddiarré i afgørende sociale situationer. Hold kæft, hvor gad jeg godt møde dig, vi ville have en fest med de samtaler 😉

    • Betyder ikke rigtig noget. Ville hedde noget ned mit navn, og der findes allerede andre bloggere, der hedder Mie og derfor har bøffet det domæne. Nom de plume betyder alias. Og så ville jeg have kaldt den Pain de Mie, fordi jeg altid har syntes det var sjovt, at mit navn betød toastbrød. Men det var taget. Og nu er jeg bare lidt træt af min åh-så-fikse ordleg…
      Det ville bare have været nemmere at skifte, dengang jeg ikke havde nogen læsere – risikoen er jo også, at jeg finder på noget endnu mere rædderligt!

  2. Jeg ER allerede 35 og er ikke direktør – og derfor kan jeg med stor pondus sige, at det vitterligt og virkeligt gør ondt at være mid-thirties og ikke have opnået andet end en to-tre børn…

    • Tak, carport, du er solstråle på en grå fredag…
      Men du har da alt muligt smart skrive- og undervisningsarbejde? Sgu mere end mig! (* underachiever-smiley*)
      Det er jo også bare fordi, vi ikke har fået lavet den ph.d. endnu.

  3. Oh dear, jeg er så meget med på din hest vedr. Nutella. Why? I do not get it. Men tror vi er lidt af et særsyn for nu at sige det mildt. Og jeg hopper sørme også med på din hest vedr. de pinlige anekdoter. Jeg strør også mærkværdigheder vedr. min egen person ud til Gud og hvermand i flæng. Men har accepteret det efterhånden, tror jeg. Ain’t no stopping me. Det’ lidt lissom diarré, der er ikke så meget at gøre…. Ha’ en skøn aften 🙂

    • Nutella ER bare overvurderet.

      Ja, ville bare ønske, jeg kunne kontrollere trangen til selvudlevering i situationer, hvor jeg gerne skal fremstå lidt tjekket…

  4. ach..
    syns dit blognavn er cool. det var da det jeg faldt for først. og så dine rammende lego-setups , genialt! og dine herlige, humoristiske posts ! Love it!
    præstationspræs ? jaja, men når man så bliver 48 om lidt, kun har fået to børn, og ingen lederstilling har ( det ville jeg hellere ikke mahgte…) – ja så er man kommet over det. Og er glad for det man har, med fare for at lyde en anelse hellig. ment som trøst, altså… 😉

    • Årh, tak. Så hader jeg det ikke helt så meget…
      Fuck hellig, jeg kan godt lide fortællinger om mere afklarethed med alderen! 🙂

  5. Hov – jeg har altså også altid synes din bloggernavn var både fint og kækt. På den gode måde, lidt ligesom dengang der stod “Foucault er bøsse” ude på KUA

  6. Altså, så længe dit blognavn ikke er et eller andet med ‘mor’, så er det sgu meget godt gået og jeg kan faktisk godt lide navnet. Og som med så meget andet er det jo det på indersiden, der tæller. Og dét gør du godt!

    Kan ikke sætte mig ind i Nutellaaversionen, men jeg har også altid haft en stor kærlighed til det tyske nøddesmør. Især på ristet toastbrød med smør under. Hvad? Det er da ikke klamt. Overhovedet.

    Og det med præstationspres – jeg har kun præsteret to børn (hvilket pt føles som RIGELIGT), men bliver forhåbentlig PhD inden jeg (snart) bliver 35. Men jeg har stadig følelsen af at underpræstere; den der phd kunne jo være afleveret for længst, jeg bliver næppe overlæge før jeg bliver 40. Osv. Og jeg burde faktisk også præstere et barn mere. Og så var der det med at løbe et marathon (as if), hente børnene tidligt i børnehaven (hvordan i helvede gør man det, når man har et mere end fuldtidsarbejde?), spise sundt, være nærværende hele tiden. Så altså. Vi må vist bare lære at lægge det der pres af og blive bedre til at sige ‘pyt’. Er god til det i fht de mange nullermænd under sofaen, mindre god til det i fht det meste andet.

    • Ignorering af rengøring er også min foretrukne simple living-metode 🙂
      Altsåå, synes umiddelbart at to børn og en ph.d. lyder rimeligt sejt. Og marathon er sgu alligevel en mystisk form for masochisme – så hellere spise noget mere Nutella. (Og give lidt til børnene, som kompensation for at man ikke henter dem 14.30, fordi man endnu ikke har opfundet en metode til at være to steder på én gang!)

  7. Du er jo mig. Kan ikke fordrage Nutella på brød. Med ske derimod… Stine Goya – fatter det ikke. Det er både dyrt og meget lidt pænt – i hvert fald meget af det. Der er enkelte fede ting imellem, men det er heller ikke min stil.
    Og fancy blogger-navn – jeg lider af det samme. Og jeg er jo bare mig. Cecilia. Bosidende i lejlighed på Østerbro med børn og almindelig job. Og så et skrækkeligt uutaleligt blog-nevn. Nå, men så er det jo godt, at det bare er et blog!

    • Kan til nød også klare det på en pandekage… (Altså Nutella. Ikke Stine Goya.)

      Din sidste sætning er faktisk uendelig vis!

  8. Hvad hvis man så ikke engang kan præstere de der to til tre børn? Nummer to har ladet vente på sig et år – suk. Jeg er godt nok kun i starten af 30’erne og i gang med en ph.d., men som du jo kan se (jeg skriver her klokken 12.46), er det pænt svært at finde motivation lige pt. Jeg ville meget hellere være god til at have tre børn end til (ikke) at skrive akademiske tekster. PS. jeg har lige spist af Nutellaglasset med teske…

    • Hovhov, jeg sagde, at jeg havde tre børn. Sgu ikke, at jeg var god til det!

      Fjol til side, jeg er ked af, at nummer to lader vente på sig. Og seføli taknemlig for, at mine bare er kommet dumpende. Men jeg synes altså stadig, at en ph.d. på en anden måde er en præstation, som man kan være stolt af – at være stolt af at have fået tre børn giver cirka lige så meget mening som at være stolt af at have blå øjne.

      Rigtig meget held og lykke med det hele!

      (Det er faktisk lige før, jeg begynder at få lyst til Nutella..?)

Skriv et svar

