I øvrigt…

…føler jeg, at Claus Hjort Frederiksen ville være perfekt castet i rollen som gullaschbaron. Han har på en eller anden måde det helt rigtige opportunistisk-joviale plattenslagerlook. (Hvis nogen har brug for flere tips til skurkeroller i en 1. verdenskrig-film, ringer I bare. Jeg har masser af ideer).

…går jeg for tiden og har en voldsom trang til at lave snobrød?! 5 år i spejderkorpset har sjovt nok ikke fjernet den lyst for stedse, selvom jeg aldrig blev den store fan af halvbagte dejklumper med sodpletter. Så nu mangler vi bare, at kolonihaveforeningen snart ringer med et rimeligt prissat hus til os. Og at helvede fryser til is ved samme lejlighed.

…er vi for nylig rykket 106 pladser frem på ventelisten i den andelsforening, vi er skrevet op i – apropos umulige drømme. Der er så stadig 96 på listen før os. Nogen, der kender en billig lejemorder?

…skal vi til 2 konfirmationer i løbet af de næste par uger, og en fællesnævner på ønskesedlerne er… Kähler-vaser? Mindes ikke selv at have været så småborgerlig som 13-årig, men jeg kan jo huske forkert. Hvad blev der af at ønske sig piercinger og et stykke af regnskoven? Min mor er forresten heller ikke imponeret:

image

…måtte jeg slå Kurt-referencen op. Det er så Kurt Daells, selvfølgelig. Samme mor lykkedes også med at flette et “grant skuer jeg Karthagos skæbne” ind, da vi tidligere i korrespondancen diskuterede prisniveau for gaverne. Gotta love her. (Det er forresten et citat fra Hannibal. Hærføreren, altså, ikke tv-kannibalen. Behøver jeg sige, at min mor er nærmest umulig at slå i TP?)

8 thoughts on “I øvrigt…

  1. Spot on med Claus Hjort og konfirmationsønskerne! Jeg tænkte forleden, at samme Claus burde indsættes som træner for samtlige danske OL-atleter, da han udtalte, at til trods for øgede udgifter til flygtninge og familiesammenførte på adskillige milliarder, så er planerne om skattelettelser ikke skrinlagt, for vi kan bare effektivisere os ud af de øgede udgifter. [Eller hente pengene hos dem, der behændigt placerer deres penge i skattely, tænkte jeg]. Manden må jo mene, at man kan løbe 100 m på 3 sekunder, bare man gør det effektivt nok!!

    • Effektivisering er svaret på alt! Man kan faktisk effektivisere sig ud af det meste, selv ting, der slet ikke handler om effektivitet. Spørg bare dem, der arbejder med omsorg/medicin/undervisning.

      Gudfaderbevares…

  2. Ja, suk, ungdommen nu til dags…. Men til gengæld er det mega-nemt at købe sådan en vase, og så er den skid da slået! Du kan jo evt. supplere op med et eller andet du mener kan nedbryde det småborlige spekter….

  3. Love your mom! Ungdommen derimod… dont get me started. Suk jeg er vist blevet mega meget tæt på 40 år GAMMEL…

Skriv et svar

