…lalala

Nu vi er ved solskinsjubel og grønne parker, så har frk. Evigt Solskin i et Småplettet Sind her taget endnu en af sine opbyggelige beslutninger.

De sidste mange år er jeg næsten blevet deprimeret, så snart temperaturen kom over 10 grader. Enten fordi jeg sad inde med en eller flere babyer, fordi vi ikke havde råd til at tage på sommerferie, fordi vi boede i det forkerte kvarter, fordi vores lejlighed lå/ligger på 3. sal, fordi vi ikke har altan eller kolonihave, eller fordifordifordifordifordi. Men ikke i år!

Til trods for, at jeg egentlig ikke giver 25 flade øre for positiv tænkning (hvis det var så pissenemt at konstruere sine følelser, ville vi jo alle rende rundt i en moderat lykkerus), så har jeg i år besluttet at være glad og tilfreds. Fra nu af, hvis solen skinner, så går vi bare ud. Og bliver ude. Og eftersom vi stadig ikke vælter os i penge, må vi bare tage madpakke med.

Til fortids-Mies forsvar skal det siges, at der selvfølgelig også er faktorer, der gør livet nemmere end før. Fx at børnene bliver større og bedre til at underholde sig selv, og vi ikke længere befinder os i specialføde- og babyudstyrsland. Og at jeg har et arbejde, så vi kan spare op til ferie. Men det giver så meget desto større grund til at droppe sommermukkeriet og gå på bare tæer i græsset.

Og det har nu virket i hele 3 dage, så jeg tænker, at The Year of Living Delightedly officielt er en succes (*skynder sig at underskrive bindende erklæring inden folkestemningen skifter*).

 

Tilføjelse: Skal selvbedraget lykkes, er jeg nok nødt til at holde mig langt væk fra andres billeder af deres kolonihaver… Fuck dig, Instagram.

7 thoughts on “…lalala

  1. Er meget imponeret. Jeg selv tuder snot når vejret er godt, og vi ikke er i sommerhus. Hader legepladser. Har virkelig prøvet. Det virker ikke…. Hvilken slags ja-hat har du købt? (Og hvor fås den henne?). Gode råd modtages med kyshånd!

  2. Altså lige for helt surt at pille dit udsagn fra hinanden; At sige at positiv tænkning ikke virker fordi så ville alle være glade (og det er vi jo ikke), er vel ligesom at sige at det at spare op ikke virker, fordi så ville vi vel allesammen være rige (øh, og det er vi heller ikke).
    Begge dele kræver ressourcer og hvis man er på bar bund kan man ikke klippe en skaldet. Tænker jeg.
    Bortset fra det, så velkommen i de lykkeliges rækker.

    • Din positive tænkning om positiv tænkning ødelægger min positive tænkning!

      Okay, den var måske lidt letkøbt. Har bare latent irritation over alt det der ‘happiness is a state of mind’-pis.

  3. Danmark er et land, hvor folk kun trives når de har noget at brokke sig over. Derfor flyttede jeg ud af landet….. Bliver lidt træt nemlig. Nu bor jeg her så igen (tvunget af handikap og sclerose) da Danmark er bedre end England på det punkt. Heldigvis elsker min britiske mand Danmark og det smitter men jeg ser meget lidt tv for det er ikke andet end folk der brokker sig. Thank G.. for Netflix:) Jeg tror på man selv vælger om ens glas skal være halvt fuldt eller halv tomt. Jeg har det meget svært med negative indstillinger. Så jeg er nok ikke det menneske du har brug for at møde på din vej. For jeg er altså for det meste glad. Selvfølgelig kan jeg være sur, ked af det, irriteret men det går jo over. Håber du klare Pinsen med en ekstra fridag i regnvejr – for det har de lovet det bliver. Vi glæder os lidt til det, da vi så kan se film og hygge i sofaen. Ungerne elsker det.

    • Du har ret. Og jeg vil ikke beskrive mig selv som superpositiv, men er der noget, jeg er allergisk overfor, så er det faktisk lige præcis den der med brok eller bagtaleri som fælles fodslag (ude i virkeligheden – herinde er det noget andet 😉 ). Der kunne man godt lige finde noget mere spændende at mødes om!

Skriv et svar

