Tanker om egen storhed

Jeg har lidt blogkrise for tiden, og jeg synes hele tiden, at jeg forfalder til kedelige dagbogsindlæg om, hvad jeg har lavet og spist de sidste par timer… Jeg læser selv flest personlige blogs, så jeg er med på, at det har en vis underholdningsværdi at snage i andre menneskers helt almindelige liv, men synes alligevel, det er lidt sløvt med den slags konstante 1:1-gengivelse af levet liv. Har nu blogget i 3 et halvt år, mest om mig selv, og så begynder man sgu at løbe lidt tør for nyt materiale. Lige pludselig forstår jeg, hvad Per Højholt mente, da han snakkede om hovedstolen.

Der var engang, hvor jeg tænkte, at jeg skulle skrive en masse om film og bøger (jeg havde vist også en idé om, at jeg skulle være Dines II…*pinlig hosten og rødmen*). Og det tænker jeg stadigvæk. Begyndte faktisk at blogge for at have et frirum til at nørde, men det er bare ikke blevet til så meget på den front. Så jeg tænker lidt, at enten skal jeg til at indføre den slags, evt. lave tumpe-skema til mig selv med mad-mandag, bog-tirsdag, film-onsdag og surt opstød-torsdag osv. Eller også skal jeg oprette en separat blog, bare til bøger og film, så jeg kunne gøre det lidt mere fagligt, og når så Anne Knudsen opdager den, giver hun mig straks en fastansættelse.

Men jeg ved det ikke. Nogle gange bliver det noget rod, når folk laver flere blogs, og kan jeg overhovedet finde ud af at administrere 2, når jeg knap nok kan administrere 1? Vil samtidig gerne bruge mere tid herinde, så abstraktionsnivesuet bare nogle gange kan nå ud over et referat af sidste børneafhentning.

Åh, disse i-landsproblemer vi bloggere med ca. 300 læsere dog må se i øjnene!

"Ja, der skulle altså ske noget, så nu har jeg oprettet en bogblog, en indretningsblog og en YouTube-serie om mexicansk madlavning. Har i øvrigt sagt mit job op. Rækker du mig lige sombreroen?"

Ja, der skulle altså ske noget, så nu har jeg oprettet en bogblog, en indretningsblog og en YouTube-serie om mexicansk madlavning. Har i øvrigt sagt mit job op. Rækker du mig lige sombreroen?

15 thoughts on “Tanker om egen storhed

  1. Jeg har det helt fint med at du bare skriver her, når du er inspireret og har tid. Jeg ved ikke, om jeg er atypisk, men jeg har intet behov for at de bloggere, jeg følger, skriver hverken hver dag eller hver uge. Du er sjov, når du er sjov. Og medrivende, når du er alvorlig. Og jeg vil gerne have mere. Men kun når du har tid, ikke hvis det bliver en stressfaktor.
    Ps: I øvrigt ville jeg da gerne læse med på en kultur-blog, hvis du laver det.

  2. Det makenka og Pernille siger! 😄

    Jeg nyder at følge dig fordi du skriver brandgodt, og i mine øjne vil det klart være icing on the cake, hvis du begynder at skrive om bøger og film også. Jeg kender godt selv til de der overvejelser om de dagbogsagtige indlæg, men jeg synes, det ville være ærgerligt, hvis du nedprioriterede dem eller adskilte tingene fuldstændig. Synes sagtens, at de ene kan give næring og perspektiv til det andet, og uanset hvad fortsætter jeg gladeligt med at følge dine skriverier! 😊

  3. Jeg synes sgu også bare, du skal give den gas med alt, hvad der falder dig ind. Jeg synes altid, at det er skrivestilen, man forelsker sig i hos en blogger, og hvis først man er hoppet på, oplever jeg egentlig, at jeg kan interessere mig for det meste:)

  4. Mja… Jeg skulle egentlig til at skrive en fin og fyldestgørende kommentar, nu det er første gang, jeg blander mig i kommentarfeltet, men det hele er vist sagt herover 🙂 Jeg er her også, fordi du skriver skide godt, så om det er hverdag, bøger, film, mad eller andre ting, det er for mig næsten lige meget. Måske vil jeg endda synes, det kunne være ret fedt med den slags indlæg også 🙂

  5. Stemmer for tumpeskema, har lidt input: Mexi-mandag, Tyll-tirsdag, Obskøn Onsdag, Tå-torsdag, Funktions-fredag, Linde-lørdag, Sandal-søndag. Det var så lidt, du spørger bare.

  6. Alternativt: Metafysisk Mandag, Tosset Tirsdag, Ordentlig Onsdag, Træsko Torsdag, Fesen Fredag, Lumsk Lørdag og Sexet Søndag.

    Det bliver så godt 🙂

    Aj, de andre har ret: Din blog, dine regler. Jeg er fan.

  7. Enig generelt, men foreslår:
    Mad-mandag, tude-tirsdag, onde onsdag, tåbelige torsdag, fri (-t valg ) fredag, lår-lørdag og syndige søndag.

    Og jeg er rigtig glad for at læse med når du lufter ud for “hvor er det røvhårdt at have små børn/ hysteriske, stædige små vasketøjsproducenter”.

  8. Fortsæt endelig som du gør! Dine humoristiske indlæg om livet som mor til tre rammer virkelig plet hos mig. Det forrige indlæg om Taknemmelighed er så fint! Men indlæg om bøger og film fra din hånd ville jeg bestemt også gerne læse.

  9. Jeg er – som alle de andre også udtrykker – vild med din blog. Jeg er fuldstændig ligeglad med emnet, der er dit sprog, der fanger mig. Du har en unik evne til at skrive humoristisk, skarpt, klogt, uhøjtideligt og selvironisk – fortsæt endeligt! 🙂

  10. Her prøver man at rejse store spørgsmål, og det eneste, man får, er ros! I er uduelige 🙂 og meget søde. (Og for Den Sures, Helles og Lauras vedkommende også en anelse forstyrrede…)
    Tak.

  11. Ikke noget nyt fra Vestfronten her – Ville bare lige erklære mig enig i alle kommentarer! Du skriver FANTASTISK, sarkastisk og selvironisk (se selv jeg kan ikke engang finde på nye ord!) Bliv endelig ved det med det 🙂

  12. Hahahaha jamen altså for helvede!
    Jeg kender det godt, jeg blogger også selv og jeg startede faktisk først med at blogge om mine fertiltetsbehandlinger og den nedtur jeg synes dét var, men så aborterede jeg, kæresten skred og der stod jeg og mistede så lige barn, kæreste og hjem indenfor 3 uger.
    BUM!

    Du kan læse om deroute her hvis du lyster: http://hjerteunderombygning.dk/det-der-ikke-matte-ske-skete/

    Så begyndte jeg at skrive om alt det jeg var igennem og der var sgu nok at dele ud af, og jeg fik mange mails, og masser af kommentarer og omsorg på Facebook.
    Pludselig kunne jeg godt se at jeg faktisk fastholdt mig selv lidt i al min ulykkelighed, men jeg var jo for pokker blevet super glad for at blogge og nu var jeg jo bange for at det ikke ville være “interessant nok” hvis ikke jeg var ulykkelig og kriseramt.

    Så det blev da lige til en del indlæg omhandlende min sorg og krise.

    Et par eksempler her hvis det skulle have interesse 😀
    http://hjerteunderombygning.dk/det-ubaerlige-kram/
    http://hjerteunderombygning.dk/brevet-til-mine-svigerforaeldre/
    http://hjerteunderombygning.dk/vaklende-fundament/

    Anyway, i dag erskriver jeg meget mere om alt det jeg har gjort for at rejse mig, og min personlige rejse, men jeg har sgu nogle gange den der nagende frygt for om det nu er spændende nok…
    Jeg ved det sgu ikke… Men det håber jeg…
    Så jeg er SÅ meget med dig her 😀 😀

    Keep on writing girl!
    Jeg er lige faldet over din blog og vil i hvert fald følge med 😀

    Kh Hanne
    http://hjerteunderombygning.dk/
    En blog om livet: Kærlighed, nedture, livskriser, tanker & personlig udvikling

Skriv et svar

