Distortion

  • Egentlig skal jeg jo brokke mig over larm og pis og ting, især når jeg har børn, men det er nu svært at hade helhjertet på kombinationen af øl, sol og musik.
  • Desuden bliver jeg aldrig mere end 17 på indersiden, så da børnos var puttet, smed jeg et par øl i tasken, rystede en symbolsk næve af nogle teenagere, der urinerede i vores gård, og hoppede med på løjerne.
  • Eller, det vil sige, da jeg først kom ud i gaderne, var jeg ved at vende om og gå hjem igen. Holy mothafucka, hvor var der absurd mange mennesker! Og også flere end de foregående år? Ikke hyggeligt, ikke afslappet, bare skubben og masen og bræk og glasskår. Og stive 20-årige (*pfhh!*). Lortedistortion!
  • Før jeg gik hjemmefra, havde jeg kort overvejet, om det var dumt at tage klipklappere på. Det var det. Indså jeg 15 minutter senere, mens jeg sjoskede gennem skår, pis, skrald, trampende kondisko og diverse vand(?)pytter med mine små præmiefutter frit fremme.
  • Mit selskab var heldigvis til de mindre crowdede scener, og efter to øl begyndte jeg lige så stille at kunne være i det hele. Efter fire øl var det helt hyggeligt, folk er sgu så søde, og musikken var god. Solen skinnede, og ved siden af os stod to mænd og snakkede, mens den ene havde en lyserød enhjørningeballon under armen. Yndlingsdistortion!
  • Skulle på et tidspunkt købe flere øl, men det nærmeste var en cocktailbod. Så vi endte med 6 Tom Collins i stedet. Som min veninde glad konstaterede: ”Det har jo aldrig skadet nogen!”
  • Har følt mig gammel og træt, siden jeg vågnede. Men udenfor skinner solen, og i aften er der fest på Vesterbro… Ser lige på det.
Irmaposer og champagnepropper. Ungdommen nutildags.

Irmaposer og champagnepropper. Ungdommen nutildags.

Skriv et svar

