Post-Roskilde

Havde først og fremmest en absolut herlig festival. Boede for første gang i 5 år derude, og det var klart et hit, sådan at campe den op fra slap igen. Udover at jeg IKKE hver aften skulle begynde at memorere togplaner ved 00-tiden og dernæst afgøre med mig selv, om jeg var en-halv-time-mere-træt eller tre-timer-mere-træt, så havde det den unikke fordel, at jeg kunne sove, når det passede mig. I en stærk kombi med det lidt halvhjertede vejr (= intet overbagt saunatelt) betød det, at jeg kunne gå fuldstændig i festivalsync, dvs. sove til 9-10 stykker (craaaazy stuff for småbørnsforældre), dalre rundt indtil 14-tiden, stå klar på festivalpladsen til dagens første drink kl 15, feste til kl 4, gå i seng og så starte forfra dagen efter. Min tilbagevenden til civilisationen og dens nazirytme har selvsagt været lidt af en omvæltning.

Genskabte i selskab med to veninder en fornem tradition med at kombinere drinks og shopping. Ciiiirka ligeså god en ide, som det lyder til, og grunden til, at jeg nu ejer en lysegul regnfrakke. Indkøbt i lettere overrislet tilstand, imens mine såkaldte veninder stod med hver deres drink i hånden og overbeviste mig om, hvor godt den frakke klædte mig, og hvilket fantastisk køb, jeg var i gang med at foretage. Samme dag, jeg kom hjem og gik i Netto med min nye frakke i silende regn, døde min iPhone i de gennemblødte lommer. Frygter lidt, at jeg uforvarende har købt overtøjets svar på Christine.

Suppleret af de indledende studier under Distortion kunne det konkluderes, at boxer braids har afløst messy bun som det hår, vi lissom allesammen skal have. Så kunne man jo gå der og snøfte ‘cultural appropriation’ efter de 19-årige, mens man ærgrede sig over at have for kort hår til nogen af delene. Især når fletning af hår rent faktisk er en af de få life skills, jeg besidder.

Så Sønnekes dansklærer, mødte tidligere kollegaer og nuværende bekendte. Og spottede Maren to gange. Og nej, jeg gik ikke hen og sagde hej. Første gang var det sent, og anden gang stod hun og snakkede med nogen. Så jeg syntes, hun skulle have lov at festivalle den i fred – lidt ligesom jeg også nøjedes med at vinke til førnævnte dansklærer. Men eftersom jeg er typen, der også altid tjekker, om de andre stadig klapper, så giver det selvfølgelig en vis tryghed at vide, at jeg går til de samme koncerter og drikker på de samme vinbarer som Maren Uthaug. En slags cool by association.

Blev selvfølgelig ramt af den kendte Roskilde-blues efter hjemkomst, men kom for en gangs skyld hurtigt videre. Det kan godt være, at mit liv ikke er specielt spændende. Eller mit arbejde, for den sags skyld. Eller at jeg kender alle de rigtige mennesker eller går til de rigtige fester og fredagsbarer. Til gengæld har jeg faktisk en mand, der godt gider komme ud og feste med mig hele torsdagen. Og køre frem og tilbage til Roskilde lørdag eftermiddag for at hente al oppakningen, så jeg + teltmakker ikke behøvede bøvle med det senere (for ikke at tale om en svigermor, der passede børnene imens). Det er sgu også ret fint.

...og eftersom min iPhone ligger og sover stille ind i en pose ris, bliver det lige en gentagelse...

…og eftersom min iPhone ligger og sover stille ind i en pose ris, sammen med mine billeder, bliver det lige til en gentagelse…

P.S. Santigold, Peaches, New Order og MØ var gode. Dizzy Mizz Lizzy var ret sjovt, Red Hot Chili Peppers suttede som forventet, P.J. Harvey var lidt stenet. Og House of Pain missede jeg.

8 thoughts on “Post-Roskilde

  1. Googledrev er løsningen på næsten alt. I hvert fald upload af billeder, så man ikke kun har et forkølet foto efter sin Roskilde- Malta- eller andet tur 🙂
    Og gode mænd er et alt for undervurderet aktiv 😉

    • Gæt, hvilken app, den gode mand havde forsøgt at få mig til at få på mobilen de sidste to måneder…
      (Heldigvis reddede min iCloud det meste, fandt jeg ud af.)

Skriv et svar

