Ferielæsning

Ingen ferie uden en ambitiøs læseplan er mit motto. Nedenstående billede viser de bøger, jeg oprindeligt havde pakket. Men så gik det op for mig, at det næppe gav særlig meget mening at vakuumpakke mit tøj til 3 ugers ferie + bryllupsoutfit i en lille weekendtaske – for derefter at pakke en pose bøger i cirka samme størrelse. Især når man tænker på, at stakken repræsenterer en rimelig læsemængde til ferie uden børn.

Så efter en benhård udvælgelsesproces, primært vinklet efter “hvad magter jeg at blive afbrudt i 127 gange undervejs?”, var det Knausgård og Klemperer, der ikke gik videre. Til gengæld er jeg endnu ikke kommet i gang med nogen af de andre bøger. Go me!

image

4 thoughts on “Ferielæsning

  1. Det gode ved Alice Munro er til gengæld, at man har en fornemmelse af at have læst noget færdigt flere gange undervejs. Hurra for noveller! 🙂

  2. Jeg kan varmt anbefale en Kindle… Den er lille og kan indeholde jeg ved ikke hvor mange bøger. Hvis man køber en Kindle paperwhite, så er der lys i den, så man kan læse uden at holde andre vågne, man kan læse i den på stranden/i sol OG så husker den hvor man er nået til, når man er faldet i søvn med den i hånden! (og nej, jeg får ikke procenter, er bare virkelig glad for min 🙂 )

Skriv et svar

