Køreferie, dag 11

Alt vel i campingland! Vi bor pittoresk i en skovklædt dal i Normandiet bag en af Louis d. et-eller-andets jagthytter; der ligger helt sikkert nogle hovedløse adelige et sted og vender sig i graven, når pøblen slår villateltene op i den fædrene baghave.

Vi bor i safaritelt, hvilket passer perfekt til min skjulte kolonialistside, der mangler bare lidt bisonjagt og nogle opvartere. Er ikke sikker på, at Hemingway ville have taget til takke med bogstavpasta og kødsovs på krukke, men børnene elsker det, og jeg oplever en nyfunden glæde ved madlavning, der primært indebærer åbning og opvarmning.

På feriens første dag spurgte Sønneke fra bagsædet, hvorfor der ikke er vagter ved Zoo, som kan sørge for, at dyreplagere ikke smugler våben ind(!), og jeg endte med at holde et lille foredrag om, hvordan tillid avler tillid, og at der altid vil være tosser i verden, men at man må tro på det bedste i folk. Morgenen efter, mens jeg zappede rundt efter hotellets tegneseriekanal, kom nyheden om angrebet i Nice frem på skærmen, og den dag sad jeg i bilen og tænkte, at det altid er nemmest at have de rigtige holdninger på passende sikkerhedsafstand fra verden.

Men sidst på eftermiddagen landede vi på gode venners terrasse med sol, rosé og legende børn, og mere skal der alligevel ikke til at genskabe min tro på menneskeheden. Efter nogle dages hedonistisk haveliv, hvor vi væltede os i solskin, vandkamp og pomfritter (og mere rosé) tog vi videre hertil, og i morgen går turen til noget murstensindkvartering og Bayeuxtapetet.

Så her går det godt. Alt køreriet er blevet rimeligt modtaget af bagsædetyrannerne, og lidt sightseeing er de små heller ikke afvisende overfor. Jeg har snart læst to bøger, er ret sikker på, at mine indre organer langsomt er ved at blive erstattet af kartoffelchips, og hygger mig helt vildt med det hersens familieferie.

image

One thought on “Køreferie, dag 11

  1. ELSKER at du har skrevet dit navn med bogstavpasta! Måtte tilkalde manden (ja, jeg sidder jo lige og drikker hvidvin på terrassen, så jeg kan da ved gud ikke rejse mig og gå hen til ham!) og vise ham det, og han bemærkede, at det vel også er det, der er meningen med bogstavpasta. Fortsat god ferie. Vi så Bayeux-tapetet sidste sommer, og det er damn impressive – og så er der også guided tour på dansk 🙂

Skriv et svar

