Køreferie – epilog

Sidste del af ferien forløb lige så fint som den første. På en weird shabby chic-B&B og med sightseeing på D-Dagsstrandene og i Bayeux. Der blev set både tapet og invasionsmuseum, og Sønneke var helt oppe at ringe over al den krigshistorie. Moderens lallede pacifisme har tilsyneladende ikke rigtig fanget an. (Selv jeg blev dog grebet af stemningen; fik helt lyst til at se Saving Private Ryan igen, og det er et seriøst faretegn.)

Så kørte vi videre til bryllup i det hollandske, hvor der blev viet og skålet og festet, og da min veninde ikke er typen, der går ned på udstyr, var der selvfølgelig også en hoppeborg(!) til børnene… Og eftersom en halvklodset, palliethadende, danser-aldrig-ædru type åbenbart sagtens kan fostre prinsessede entertainertvillinger, så var der to 4-årige, der gav den max gas i tylkjoler og festhumør og hele aftenen spurgte, hvornår brylluppet rigtig begyndte. Dvs. hvornår dansegulvet åbnede. Da det omsider skete, cirka ti minutter i puttetid, bakkede den ene ud af træthed. Men den anden gik bananas til Kool & the Gang, og eftersom jeg gerne vil lære mine børn, at man skal danse, når man har lyst, og altid uden tanke for om nogen kigger, måtte jeg jo danse med. Rimelig ædru. På et komplet tomt dansegulv, omgivet af resten af gæsterne. The things we do for love.
Manden ramte cirka kl 01.00 et punkt mellem dødtræt og fornuftig og sneg sig i seng, og da jeg opdagede hans forræderi, besluttede jeg i ren trods at drikke mig i hegnet. Heldigvis er min veninde heller ikke den, der forlader en fest i utide, og da DJ’en gik hjem, blev vi ved. På den virkelig lå-lå-lå-agtige måde. (Er sikker på, at gommens søster satte stor pris på min simultantolkning af både Nik & Jay og De Gyldne Løvers største hits.)

Og det var så det. Vi ræsede hjem til hverdagen, forsøgte at mønstre noget interesse for vores arbejde, og var rørende enige om, at det her er den bedste ferie, vi nogensinde har haft.

Glemte at nævne, at ferien også har lært mig verdenshistoriens mest overvurderede tegnefilm udenad. Frost er gaven, der bare bliver ved med at give. Og ved. Og ved. "Lad det ske, lad det skeeee-eee..."

Som en ekstra bonus har jeg også lært verdenshistoriens mest overvurderede tegnefilm udenad. Frost – gaven, der bare bliver ved med at give. Og ved. Og ved.

10 thoughts on “Køreferie – epilog

  1. Dejligt med en fantastisk ferie! Ja, det er mig en gåde hvordan “Let it gooo, let it GOOOOO!” kan terroriserer hele kloden. Selv mig, som kun har drenge. Jeg troede virkelig, at jeg kunne slippe uden om….

  2. Mig og mine børn så Frost første gang i går, og i dag ville min toårige allerede have “ladagå” som godnatsang. Kan mærke jeg bliver nødt til at lære den sang udenad ASAP. (Min toårige hedder forøvrigt Elsa. Blev først gjort opmærksom på det med filmen en uge efter, jeg havde offentliggjort navnet. Overvejer stadig om jeg kan nå at ændre det til Else)

  3. Vi sprang Bayeux-tapet over, hvilket jeg efterfølgende fornemmer, var en forkert beslutning. jeg KUNNE ikke tale det op til at komme til at lyde så tilpas spændende at både mand og tre børn ville med.

    Men hele d-dags historien, invastionsstrandende, krigskirkegårde og marksland fyldt med bombehuller- det gjorde også stort indtryk på os. Jeg har et stort ønske om at rejse i det område igen, og gerne fortsætte videre ind i Bretagne.
    Fedt at I havde den bedste ferie 🙂

    • Det er bare et fedt område – og med frygt for at vække din græmmelse, så var Bayeux-tapetet en oplevelse (der var også en fin, supplerende udstilling). Med gratis audioguide på dansk, så også den 7-årige kunne gå rundt selv og høre hele historien. Very cool, tapetmuseum, very cool…

Skriv et svar

