Spørgsmål

Hvordan kan det lade sig gøre, at en lejlighed, der for 2 uger siden var alle mine drømmes mål, nu bare giver mig konstant ondt i maven?

Hvor bliver alle de mennesker af, som kan forsikre mig om, at kronisk mavepine og flugttanker er en helt sund og naturlig del af et boligkøb?

Hvor bliver alle de mennesker af, som kan forsikre mig om, at man aldrig skal købe noget, man ikke har det godt med, og at vi alligevel slet ikke har råd til den lejlighed?

Hvor er den spåkvinde, som kan fortælle mig, hvordan renteudviklingen og ejendomsskatterne ser ud om 4 år?

Hvor er den tryllekunstner/fidusmager/lejemorder, som kan skaffe mig ind på andelsboligmarkedet?

Hvor er min dømmekraft?

Ditto fornuft?

Mavefornemmelse?

Kvindelige intuition?

Og ikke mindst den lille fjernbetjening, så jeg kan se sidste sæson af Downton Abbey på Netflix?


Jeg trænger til ferie. Nårhnej. Det har jeg lige haft.

4 thoughts on “Spørgsmål

  1. Tillykke – har I købt lejlighed. Hvorfor troede jeg, at I boede et hus? Nå, måske vil du lave en ‘opdatering’ på bloggen – følger åbenbart ikke ordenligt med :-).
    Og det er altså helt almindeligt at få ondt i maven ved køb (og jævnligt derefter, når de taler om renter i tv-avisen)… Vi har købt således at vi kun får lidt ondt i maven løbende – men det forhindrede ikke en nærmest nedsmeltning, da vi satte underskriften (og forøvrigt stadig ikke havde solgt den gamle lejlighed – det var 20 dage i helvede).

    Men altså TILLYKKE… Og andelsmarkedet er altså ligeså mavepineskabende. Der er SÅ mange faldgrupper og ting man kan stå til regnskab for – uden at eje en lejlighed. Det eneste man egentlig har er en andel i en forening, der ejer lejligheder.

Skriv et svar

