I øvrigt…

…har vi ikke købt lejlighed. Hvilket forhåbentlig var en god beslutning. I hvert fald magtede vi ikke alt det ondt i maven, især ikke de næste mange år. Så nu venter vi bare på, at ejendomsskatterne stiger, lejlighedsmarkedet crasher, og SÅ slår vi til. Any day now…

…har ikke-købet gjort os herligt bevidste om alle de sjove ting, man kan bruge penge på, når man ikke sidder for 20.000 om måneden. Så i weekenden var vi for en gangs skyld i Tivoli, og der var turpas og is og middag på Wagamama og candyfloss til dessert, og det var skønt. Kunne sagtens vænne mig til at være rig. No probs.

…har jeg fået børn, der ikke ejer frygt. De to mindster kluklo sig hele vejen gennem Odinexpressen og var dybt fortørnede over, at vi kun nåede 2 ture i rutschebanen – hvor de også som de eneste sad og smilede tilfreds på det obligatoriske grimasse-billede. De er 4, deres storebror er 7, og i den alder var jeg bange for Mariehønen. Måske får vi alligevel jægersoldater i familien.

…har jeg også haft nedtur i weekenden, efter at en af mine bedste veninder er taget 3 år til USA. En følelseslavine, jeg ikke havde set komme, bragte mig i krise over, hvorvidt jeg overhovedet har nogen rigtige veninder tilbage, hvordan årene bare forsvinder, og pludselig stod jeg i den lokale kiosk med chips, dip, og et halvt kilo bland-selv-slik. Deep shit, man.

…har jeg ansvaret på hjemmefronten i 4 dage, mens manden er på lejrskole. Indtil videre går det over al forventning. Især fordi jeg har valgt at indtage backstabber-positionen som Sjove Mor, der ignorerer madplanen, inviterer på pizza efter fodboldtræning og lover putning i forældresengen. I aften skal vi have dessert og spise foran fjernsynet. Og måske købe en pony. Mr. ’Ingen smalle steder når mor arbejder sent’ vil ikke ane, hvad der ramte ham.

…har jeg slet ikke fået fortalt om Madrid? *ruller knirkende lysbilledprojektor frem og trækker gardinerne for* Det skal der gøres noget ved snarest! Har heller ikke svaret på kommentarer eller bygget mit liv i LEGO længe. Skal nok.

LEGO-Mie på pauseskærm.

LEGO-Mie på pauseskærm.

2 thoughts on “I øvrigt…

  1. Ponyindkøb lyder som en holdbar plan. Når katten er ude, så må musene holde lokal Distortion på hjemmefronten. Må din græsenketilstand blive lige så rosenrød og fyldt med tilsætningsstoffer, som den lyder til at være allerede!

Skriv et svar

