Ikke i mit navn, tak

Vi kender allesammen de der nederen typer i klassen, der først kaldte nogen ‘dumme svin’, og derefter sagde, at det bare var for sjov, ikke? Eller dem, der konsekvent afslutter en skriftlig sviner med en blinke-smiley? Humor, ikke?

Jeg kan godt lide humor, jeg anser mig selv for at være et humoristisk menneske. (Hvis man ellers kan sige det, uden at lyde som en Hudibras-abonnent). Jeg går ind for humor. Jeg tror på humor.

Og når Marlene Harpsøe på DF’s årsmøde siger, at flygtninge kan få et par kondisko og gå hjem igen, og Kristian Thulesen Dahl (bort)forklarer det med, at det var en humoristisk bemærkning, så føler jeg, at jeg i humorens navn omgående må tage afstand fra den slags udtalelser.

Kære DF, det er ikke sådan, jeg tolker og efterlever humor. Det er ikke sådan, jeg forstår humor, det er ikke sådan, langt de fleste mennesker forstår humor. Det er ikke ægte humor, eftersom ægte humor rent faktisk er sjov. Det, I lige nu udøver, er decideret misbrug af humor – stop venligst med det.

Dumme svin. (*blinke-smiley*)

4 thoughts on “Ikke i mit navn, tak

    • Cheanne kan vi godt blive enige om, ikke er for smart – men har lige opdaget, at det jo faktisk var Marlene Harpsøe, der lavede genistregen med kondiskoene… *hoste-smiley*

  1. Ikke for at være nedtur (blinkesmiley), men hende Cheanne Nielsen sagde noget, der var endnu værre. Hun sagde at udlændinge stjæler, voldtager og slår ihjel. Det sagde hun faktisk, det er jo vanvid. Hvornår må man trække nazikortet? Jeg forstår ikke, at det diskvalificerer en debat, når der kan trækkes direkte paralleller til en (anden) grim tid i europæisk historie. Marlene Harpsøe, der sidder i Folketinget, kom med det åh så morsomme indslag om kondiskoene (vanvidssmiley med djævlehorn)… Men det måske allerværste er fandeme, at der findes mennesker i DK, der ikke synes at DF er højreorienterede nok.

    • Har LIGE set det og rettet, da du skrev. D’oh! Tal om at underminere sit eget kække budskab…
      Ja, Cheanne var om muligt endnu værre. Jeg kan ikke have det. Slet, slet ikke. For ikke at tale om alle de umulige undskyldninger, man bruger til at retfærdiggøre åbenlys racisme. (Ja, jeg gjorde det. Jeg trak racisme-kortet.)

Skriv et svar

