His Bobness? Really?

Ville tidligere i dag have blogget ud i plenum, om der var andre, der var ligeså  spændte på afsløringen af årets Nobelpris i litteratur, men nåede det ikke, inden spændingen blev udløst.

Og skulle nogen være i tvivl om, at 68’erne til tid og undergang sidder på flæsket og meningerne her i tilværelsen, er det nu endeligt blevet bekræftet. Kan lige se hele Politiken Plus-segmentet sidde og gratulere hinanden hen over friværdien (ja, det er skidebitre Generation Y, der taler, nej, han er bare ikke min generations stemme).

Havde selv sat mine penge på Adonis (ikke bogstaveligt, gambling er noget skidt, børn), det ville have været så smukt på ‘giv en hånd til Syrien’-måden.

I det mindste er mit forsæt om at læse mindst ét værk af nylige Nobelpris-tagere pludselig blevet dejligt overkommeligt.

"Årets Nobelpristager? Tjah, jeg håber brændende på en kolonikritisk tredjeverdens-forfatter, som aldrig har været kendt i den brede offentlighed. Og som jeg i øvrigt aldrig har læst."

“Årets Nobelpristager? Tjah, jeg håber brændende, det bliver en samfundskritisk tredjeverdenspoet, som skriver sværttilgængelig og kulturspecifik lyrik, der aldrig har været kendt i den brede offentlighed. Og som jeg i øvrigt aldrig har læst.”

3 thoughts on “His Bobness? Really?

  1. Årh altså. Jeg er glad. Synes han skriver så fine og krøllede tekster.
    Det er noget særligt den mand kan med ord. Jeg ved godt at han er sen hellige gral for de gamle hippier, og altid er blevet ophøjet absurd meget – men som forfatter af virkeligt fine ord er han det værdig

    • Er – indrømmet – lettere farvet af min irritation over den foregående generations helgenkåring af manden. Men jeg lover at studere nogle flere tekster!

Skriv et svar

