Men sådan er det at være både neurotisk og indehaver af en kort hukommelse

Nogle vil måske huske, at vi sidste år var tæt på at købe en lejlighed. Hvilket gjorde mig nærmest psykotisk af tvivl og bekymring for, om vi overhovedet havde råd.

Vi endte med at beslutte, at vi faktisk ikke havde råd, medmindre vi havde lyst til at leve med konstant mavepine de næste mange år. Hvilket var en kæmpe lettelse og den helt rigtige beslutning.

I dag skinner solen. Og det eneste, jeg tænker på, er, hvor meget bedre alting ville være, hvis jeg om et par timer kunne stå i lige præcis det køkken med udgang til gården, vi nu ikke ejer, og lave mad, mens børnene legede udenfor. Og bagefter sætte mig ud i solen og drikke en fredagsøl med min mand. Ikke mere slæben mig hjem til langsom oprådnen på 3. sal – uden altan. Ikke mere spekuleren over, hvor fanden i helvede vi nogensinde skal bygge og bo.

Og nu har jeg mavepine over det i stedet.

God weekend.

9 thoughts on “Men sådan er det at være både neurotisk og indehaver af en kort hukommelse

  1. Jeg føler med dig! Ikke ift. boligforhold, men i forhold til det med at overveje, om man nu valgte forkert, uanset at det ikke længere kan ændres. Går fx stadig og spekulerer på, om vi burde have holdt fast i vores førstevalg til børnehave, dengang for 1,5 år siden hvor vi fik tilbudt den anden….

    • Gør det ikke! Jeg mindes engang, hvor jeg var ret god til at sige til mig selv, at man gør det, man gør, fordi det virkede mest fornuftigt i øjeblikket. Og så kan resten være ligemeget.

  2. Kolonihave!!
    Perfekt supplement til lejlighed. Hvis man er hardcore, tjener man på at leje lejlighed ud, mens man er kolonist i sommerhalvåret.
    Rengøring minimeres, da der er færre m2 og mindre hysteri om den slags i haveforeningsmiljøet.
    Der er ikke krav om et værelse til hver, for sådan er kolonihavehuse jo ikke.
    Man kan ikke få alt legetøj/tøj/udstyr/indsæt selv med, for det er der ikke plads til, og dermed skal man ikke rydde ret meget op.
    Når vinteren kommer og man skal tilbage i lejligheden, føltes den pludselig stor og luksuriøs.
    Skriv jer op!
    In my opinion

      • Vi ventede tre år. Sagde ja tak til den frygtelige have, vi fik tilbudt om efteråret og efter et år kunne vi købe en dejlig have i samme forening. Krydser for jer!!!

Skriv et svar

