I øvrigt…

…har Den Sure skrevet om forårsmani, og det er en ting. I hvert fald for mig, for nu skal der fandengaleme ryddes op på de børneværelser. Og rykkes rundt. Og shines op. Skal jeg tilbringe endnu en sommer på 3. sal – sig det med mig – uden altan, så skal det den ondelyneme være den hyggeligste almene beton, Nørrebro endnu har set, indvendigt. Er allerede godt på vej til ene kvinde at holde plantepusherne i lokalområdet på fode, vi har ryddet op i stuemøblerne og fået ny sofa, og nu er det afkommets tur. Om de vil det eller ej – der ER bestilt køjeseng i 3 etager.

…griber jeg høtyv og fakkel og går mod Christiansborg, hvis ikke nogen snart lukker for Søren Pape. Udover det fuldstændig usmagelige i at dyrke stemmefiskeri ved at træde på folk, der allerede ligger ned, og det komplet og aldeles smålige i at fratage indsatte en pose effin’ kaffe i julegave og derefter forvente stående applaus for den modige og handlekraftige hardliner-optræden, så er det så uendeligt forstemmende at høre nogen vægte deres egen personlige oplevelse af retsfølelse højere end alt, hvad eksperter, erfaring og ansatte i Kriminalforsorgen siger. Mit navn er Kirsten Birgit og jeg er VRED!

…har jeg købt min billet til Roskilde. Og en lørdagsbillet til manden, så vi kan se A Tribe Called Quest og lade som om, vi er teenagere. Hvilket i øvrigt kommer til at gå SÅ godt i spænd med de Cirkus Summarum-billetter til om søndagen, jeg nåede at købe, fordi det billetsalg selvfølgelig startede lige præcis dagen inden, Roskilde offentliggjorde deres program. Det ville nu være dejligt, hvis diverse arrangører gad snakke sammen og krydstænke deres segmenter en lille smule. Vi er trods alt nogle, der er til både fadøl og Motor-Mille.

…holder det altanpis jo aldrig op med at hjemsøge mig (nogle husker måske dette indlæg). I min uendelige genialitet gik jeg derfor i går i gang med projekt indvendig altan. Noget med at cykle to børn og en Christianiacykel til Silvan i blæsevejr for at hjemføre to store træplader, der kan gøre det ud for hævet gulv, så man kan rykke sin stol helt hen til kanten på den franske altan, i stedet for at trinnet er i vejen. Så skal der bare lukkes helt op for dørene og skrues et klapbord på rækværket, og så er den i vinkel. Da jeg forklarede min mand, hvad de to mdf-plader lavede på stuegulvet, kiggede han på mig, som om jeg var komplet sindssyg. Han har muligvis en pointe.

2 thoughts on “I øvrigt…

  1. Jeg synes nu mere det lyder som om du er ret genial med hensyn til hævet gulv og fransk altan. Det er da ihvertfald nytænkende. Og måske godt for motorikken at øve sig i at gå udenom den anden ende af pladen uden at falde?
    Men klart point herfra for selv at gå i gang. Hos os er det også mig, der skal gøre det, hvis der skal ordnes noget som helst handy. Jeg har lige set første afsnit af “Rigtige mænd” og blev temmelig irriteret på kvinde, der brokker sig over mand, der ikke har malet/ordnet stikkontakter/boret gelænder fast. Men det kan selvfølgelig være, at hun er instrueret i at spille hjælpeløs kvinde, det kan man jo aldrig vide. Men handykvinder er vejen frem!

  2. Altaner i KBH er overvurderede. Hilsen hende der har givet op og foræret vores til den allestedsnærværende flyvende pest. Hver sommer bruger duerne tilsyneladende hver eneste vågne time de har til rådighed på at overskide den. Jeg har givet op og erkendt, at jeg aldrig kommer til at bruge 20 minutter med rodalon hver gang jeg vil have 10 minutters solskin. Det er virkelig bittert, men når det er hurtigere at gå ned i gården, så bliver det den løsning jeg kører efter 😦

Skriv et svar

