Mit liv som omvandrende Oscar Wilde-citat

Jeg har en ven, der altid siger, at summen af laster af konstant. True dat.  Har fx aldrig været den store kaffedrikker, men under begge mine graviditeter skulle jeg fandengaleme have mine tre kopper kaffer om dagen, når det nu var den eneste tilladte stimulans. Bean me up, Scotty!

Siden nytår har jeg forsøgt kun at ryge ’ægte’ festsmøger, dvs. dem jeg ryger, når jeg fået alkohol nok til ikke at kunne stå imod (hvilket er omkring 2-3 genstande – har aldrig haft det store behov for at ligne en med rygrad). Det er gået fint, kan sagtens undvære cigaretter resten af tiden.

Til gengæld er jeg begyndt at æde chips sådan på daglig basis. Og slik. Og jeg har det med også at unde mig selv et glas rødvin ind i mellem. Så jeg begyndte at tænke, at man nok burde skære lidt ned på alt det, er holdt op med at købe chips og prøver at mærke efter, hvor gerne jeg egentlig vil have det glas rødvin. Det er også gået fint.

Til gengæld er jeg igen begyndt at ryge en cigaret indimellem. Også i går aftes, hvor jeg var alene hjemme. Bagefter læste jeg en bog med et glas vin og en skål chips ved siden af.

Vorherrebevares, kvindemenneske, fristes man til at sige. Så skru dog op for kaffen.

4 thoughts on “Mit liv som omvandrende Oscar Wilde-citat

  1. I hear you. Jeg lever glutenfrit og spiser masser af grøntsager og kun fisk som kød. Tager tilskud af alverdens ting og drikker hverken alkohol eller kaffe – men smøger……

  2. Endnu et bevis på at kvinder til alle tider har været deres egen værste fjende.
    Vorherrebevares, kvindemenneske, tillad dog dig selv !
    Nå, men ellers elsker jeg at læse din blog. Du er fænomenal!

    • Tak!
      Har aldrig været den selvfornægtende type, men engang var jeg udødelig og vejede 55 kg, uanset hvad jeg spiste. Nu strammer både jeans og cancerangst, og så må man jo afgøre, hvad man kan leve med…

Skriv et svar

