Total moderne på emo-måden

Det smarte ved virkelig store solbriller er, at man kan græde hele vejen hjem fra arbejde, uden at nogen kan se det. Tror jeg nok. Oplevede det kun indefra, så er ikke en pålidelig kilde.

Der er ikke sket noget alvorligt. Det har heller ikke noget med mit arbejde at gøre. Jeg er bare…træt. Og temmelig grådlabil. Det går over. På tidspunkter som dette ville det være sejt at være en af de typer, der skriver sig gennem sine følelser, men sådan en type er jeg ikke. Jeg bliver bare sådan lidt forstenet. Og træt. Og ikke skidegod med mennesker.

Men altså, det går over lige om lidt.

7 thoughts on “Total moderne på emo-måden

  1. Jeg har erkendt for mig (mig, mig): man skal ikke skrive sig igennem sine følelser, man skal acceptere sine følelser, tage dem alvorligt og sige fra. For når jeg græder på vej til eller på vej hjem fra arbejde (eller gemt ude på toilettet derhjemme) så er det fordi jeg har påtaget mig alt for meget og sagt “det finder vi ud af” alt for mange gange.
    Og jeg er ved at finde ud af, at man kan rydde op, man kan skaffe sig selv plads, og man kan sågar sige nej (eller i det mindste senere/efter sommerferien/næste måned) endda selvom man allerede har sagt “det finder vi ud af”.

    Du er ikke mig, men gråd og følelser kommer et sted fra, og det kan være en god ide at skaffe sig selv tid/plads/opbakning til at kunne håndtere følelserne. Og det er OK.

    • Jeg tror simpelthen ikke, at min hverdag eller mit arbejde er presset nok til, at jeg kan kalde mig stresset. Til gengæld skal der ikke så meget til at bringe mig ud af balance. Og jeg sætter pris på omsorgen.

      • Okay, kan godt se, at jeg for 3 uger siden har skrevet om tics og søvnproblemer. Og forleden kunne jeg pludselig ikke huske dørkoden til børnehaven. Kigger lige på det. Bare lidt.

Skriv et svar

