Hilsen fra Frankrig

Ingen, jeg gentager: ingen! Skal snydes for anden del af mine sindsoprivende feriesnapshots. Også selvom vi i mellemtiden er kommet hjem. Det bliver bare lidt lissom det postkort til tante Gitte, som man aldrig fik sendt, mens man var afsted, og derfor måtte poste hjemmefra. Ik’? Godt. Så ruller vi. (Den opmærksomme læser vil i øvrigt bemærke, at filtre ikke er noget, vi bruger. Det skulle nødigt blive for lækkert at se på.)

 

Datter på 5 legede Monet i haven. Mor var meget stolt. På den instagramvenlige måde. Må. Straks. Dokumentere.

 

Og aprospos instagramvenlig, så er her noget af den lækre mad, vi spiste på vej til campingpladsen. Man er vel i Frankrig.

 

Safaritelt – skidehyggeligt. Lidt mindre, dog, når det er 17 grader og regn det meste af ugen…

 

…hvorfor jeg var nødt til at tømme nærmeste supermarked for at holde moralen oppe. Masser af ikkeøkologiske dyr blev i øvrigt skadet under disse optagelser.

 

Der var også solstrejf undervejs. For nu at lyde som en artikel i Hjemmet.

 

Og vi var på Louvre. …Louvre-Lens, that is. Men se bare, hvor interesserede alle er! (Sidste barn har forresten gemt sig bag montren. Man kan lige ane håret.)

 

Mens alle andre delte solbeskinnede Aperolbilleder på de sociale medier (ALLE andre!), var jeg i campingbutikken og købe noget at varme sig på. Bemærk håndleddet. Det er to lag uld, man kan se.

 

Vi slutter ferien, hvor vi startede den: med madpakke. Her á la francais med vagtelæg og baguette au jambon. Man kan næsten høre harmonikaen i baggrunden.

 

Det var vist det. Jeg har også set et slot. Og spist en masse muslinger. Glæder mig til, vi ses igen.

Kærlig hilsen Mie.

4 thoughts on “Hilsen fra Frankrig

  1. lyder og ser ud som en dejlig ferie, tous inclus .
    vagtelæg i madpakken, hmm.. har kollega som er i gang med efter ferien kur, og det er noget med han må spise håndfulde af dit og dat. dermed må han spise 3 kogte æg til frokost, for han kan åbenbart have tre æg i hånden på én gang.. måske skal jeg foreslå ham vagtelæg i stedet – så bliver det noget med BÅDE kvantitet og kvalitet 🙂

    • Der kan være mange vagtelæg i en hånd! 🙂 Men synes nu ikke, de smager mere spændende end hønseæg… De er bare mere nuttede.

  2. Det ser nu ud til at I har fået det bedste ud af omstændighederne :-). Og så må jeg lige pointere en ting: Du siger: “Mens alle andre delte solbeskinnede Aperolbilleder på de sociale medier (ALLE andre!)”. Vi var altså mindst et par stykker mere, som ikke delte noget som helst i den retning, så du er ikke alene. For mig var det af flere grunde (bl.a en ryg, der pludselig strejkede) sådan en sommer, hvor jeg behændigt snakker udenom, når folk spørger “har du haft en god ferie”. Men jeg husker på de gode glimt, så jeg har efterhånden fået overbevist mig selv om, at det da faktisk alligevel var en ret OK ferie. Ret smart at hjernen fungerer på den måde ;-).

    • Narjh, jeg veeed det godt… Og man skal jo heller ikke klage, betalt ferie er betalt ferie, og alt er smukt i retrospekt!
      Øv med ryggen 😕- håber, det er blevet bedre.

Skriv et svar

