I øvrigt…

…er jeg som det sidste menneske i verden kommet med på Aperol spritzer-bølgen. Helt ærligt, hvorfor har ingen fået mig med på den før? Troede bare, det var en glorificeret Camparisjus, men det er jo MEGET bedre! Mildt i smagen, friskt som drink, alkosvagt som hvidvin. I mangel af bedre sommer har vi udviklet et seriøst misbrug af de sataner herhjemme og er allerede ved at være igennem første flaske Aperol. Indkøbt sidste fredag, thank you very much.

…opfandt jeg for et par måneder siden et nyt ord, og det var så godt, at jeg lige må sikre mig, at alle lægger nøje mærke til det. ‘Usleravnemor’. En smuk kombi af ‘usle’ og ‘ravnemor’ og samtidig en reference til byen Usleravnekrog i Carl Barks-tegneserien om Anders And og de firkantede æg… Måske gør det sig i virkeligheden bedst som hashtag? Nå, synes i hvert fald selv, at det er nærmest genialt. Resten må være op til historien at dømme *begynder så småt at tage mål til verdenshersker-krone*.

…har jeg engang været til et arrangement med Morten Messerschmidt på Journalisthøjskolen, hvor han nævnte en kronik, han havde skrevet om sin store passion for Wagner. Han italesatte den som et forsøg på at overraske og vise nye sider af sig selv, og den dag i dag ærgrer jeg mig over, at jeg i situationen var for høflig til at række hånden op og påpege, at som fremtrædende medlem af et nationalkonservativt parti, og med en slående lighed med den ariske idealmand, er en forkærlighed for Wagner nok noget nær det mindst overraskende, man kan diske op med.

…er jeg gået i gang med at lave et perleplade-dørskilt. Menneskene har så mange sære ting for, og det har vist aldrig været Guds mening, at et navneskilt i Hama-perler skulle være en af dem. I hvert fald har jeg allerede i projektets spæde startfase fået en helt ny forståelse for nogle af de følelser, der demonstreres rundt om bordene i landets børnehaver, og jeg begynder samtidig så småt at fortryde, at jeg ikke kaldte mine børn Ib, Ea og Ida. Det er vist ved at være Aperol-tid (igen).

16 thoughts on “I øvrigt…

  1. Jeg har en Ib, og jeg skal vente væsentligt kortere end de andre forældre, når ungen skal skrive sit navn ved børnehaveankomst, hehe.

  2. De sekskantede perleplader fungerer godt til formbogstaver. Andre perlepladeformer nægter andet end store grimme kantede bogstaver og så skal man have tømt flaske aperol for at se det æstetiske.

  3. De sekskantede perleplader fungerer godt til formbogstaver. Andre perlepladeformer nægter andet end store grimme kantede bogstaver og så skal man have tømt flaske aperol for at se det æstetiske.

    • Det er meget velkomment. Ville have slettet den ene, men din afsluttende kommentar var så sød 😉.
      De sekskantede, kommer de ikke kun som små? Jeg skulle jo bruge en STOR plade til alle navnene…

  4. Og når du så bliver træt af aperol, kan du blive first-mover på port-tonics. 1 del tør hvid portvin og 2-3 dele tonic over is og citronskive.
    Jeg sidder iøvrigt med din linsesuppe simrende i baggrunden. Den er et stort hit blandt både børn og voksne, og jeg er glad for at dele med andre her i 2100 hvor “glade mine børn bare er for linsesuppe”. Total street cred.

    • Haha, fedt med suppen, føler mig meget beæret! Ironisk nok var der laaang tid, hvor mine børn pludselig ikke gad spise den. Mistede simpelthen så meget spelt-cred i den periode.

      Tak for drinkstip, kan lide både tonic og portvin, så det må prøves!

    • Det blev jeg også. Men fandt til sidst ud af, at 5 x 5 var en passende størrelse til bogstaver, at de skulle sidde 3 inde fra kanten, og at linjemellemrummene ikke kunne blive ens hele vejen igennem…og så satte jeg børnene til at sætte fyld-perler på!

      • Og der var guld! Børnene fylder ud. Der fik jeg lige lyst til at genoptage perleaktiviteten.

      • Det gjorde helt klart projektet væsentligt sjovere. Og de ville så gerne! Må lige se, om jeg kan tænke den dynamik ind i andet husarbejde…

  5. Ib, Bo og Ea. Hvis trillinger.. bliver de to første (heller) ikke til twins trækker du bare navnene sammen og vupti så har du en Ibea❤️

Skriv et svar

