I øvrigt…

…har jeg set Politiken Plus sælge en kimono i “100 % økologisk, vaflet bomuld”, som ifølge de kreative overklasseløg er “den perfekte beklædning til stille morgener, vinterbadning eller ferie” – livet består jo knap af andet, forstås. Selv de kulturradikales berømte selvironi har åbenbart visse blinde pletter.

…forstår jeg ikke, at ‘ghosting’ bliver italesat som noget helt nyt, folk gør på de sociale medier? Jeg er sgu da blevet ghostet så rigeligt tilbage i 00’erne? Før der overhovedet fandtes facebook, blev jeg i tide og utide ignoreret left, right and center af mandspersoner, jeg havde indladt mig med. Så kom ikke her, post-millennials!

…glæder jeg mig virkelig meget til sæson 3 af True Detective. Og er grundlæggende træt af, at House of Cards skulle omkalfatreres på grund af Spacey og hans pis. Altså, jeg elsker skam Robin Wright, men kunne tumpen for helvede ikke bare have opført sig ordentligt, så jeg ikke hele tiden behøvede tænke på, hvordan sæson 6 oprindeligt så ud? Som sædvanlig tager ingen hensyn til mine følelser i det her. Pfh.

…nærer jeg et helt urimeligt had til samtlige Anne & Anders-doku-rejse-snakke-komfur-serier. Finder dem begge så ulideligt irriterende på hver deres unikke måde, at summen af de to føles som public service-svaret på Skylla og Charybdis. (Forestiller mig umiddelbart Anne som den flerhovede Skylla, der med en mund knævrer løs og en anden prøvesmager tapas fra krydskontaminerede skærebrætter, mens Anders er Charybdis, der suger alt og alle ned i en malstrøm af mumlende indføling).

…tog jeg mig selv i at tjekke vinduet for fastelavnsboller, da jeg passerede en bager på vej til arbejde i dag. Og samtidig overveje, om det egentlig ikke er lige oppe over med den slags?… Nej, Mie. Not even close. (Muligvis er det al Halloween-udklædningen, der har årstidsforvirret mig).

…gik mine tvillingepiger som sædvanlig i god/ond-udklædningsmode i sidste uge. Den ene var en meget nuttet og dekorativ heks. Den anden en temmelig nasty ond klovn (ideen bed sig især fast, da hun fandt ud af, hvor meget jeg hader klovne). Deres storebror var efter eget ønske ‘lille barn, sminket helt hvid, indsmurt i blod og med en blodig dukke i hånden’ – taget i betragtning, at han er den eneste i familien, der er lige så frygtsom som mig, var det overraskende fucked-up fundet på.

 

Scary child in the making…

 

20 tanker om “I øvrigt…

  1. Det er den smukkeste og mest præcise beskrivelse af mit hadepar nr 1! Anders og Anne. Af hjertet tak! Troede, jeg var den eneste i verden, det H.A.D.E.R. dem.

      • Jeg hader dem også ✋ Jeg har ikke mødt nogen, der ikke hader Anne lidt (hun er sikkert et dejligt menneske i virkeligheden), men de fleste har et blødt punkt for vatklumpen Anders.

      • Ha ha, jeg elsker dem! Uden pis.

        Tænk, jeg vidste ikke at det at ignorere folk på SoMe kaldtes noget?! Jeg tænker, at det må være det perfekte kneb for passivt-aggressive typer. “Årh, et fedt billede, hun har lagt op – men jeg er jo SUR på hende (over noget ikke-nærmere defineret, jeg kun selv ved, hvad er) så jeg ignorerer hende, gør jeg! Så kan hun lære det!”

      • Hahaha, som jeg har forstået det, så knytter det sig mest til dating-situationen. Hvor man dater/knalder nogen, og de så responderer med tavshed på alle kanaler – også ved høflig
        henvendelse. Altså bare flat out ignorerer en.

    • Guuuud, det er jeg da, finder jeg lige ud af! Har altid identificeret mig med Generation Y, uden at registrere, at der jo er sammenfald. Har bygget mit liv på en løgn!

  2. Andets Agger holdt tale da jeg blev student, fordi han er den berømteste der har gået på Vestjysk Gymnasium Tarm. Derfor er jeg ikke i stand til at bedømme om han er træls. Jydebias. Og fandt de ikke en ekstra generation mellem X og Millennial fornylig? Noget med at være opvokset analogt men leve digitalt som voksen = splittelse og længsel.

    • Jeg er sikker på, han er et dejligt menneske! Anne sikkert også. Jeg stemmer bare med fusser og fjernbetjening, når de toner frem…

      Men er det ikke millenials/Generation Y, der tales om, så? Altså de tidlige af dem (som mig)? Jeg er da opvokset sådan nogenlunde analogt, hvis man ser bort fra skrummelcomputeren på mine forældres kontor. Og er fyldt med splittelse og længsel.

      • Edit: Sorry, min fejl, det må være ‘Xennials’, du mener! Tak til Monica længere nede i kommentarfeltet.

  3. Jeg er i Vestjylland stødt på fænomenet halloweenboller. Fuldstændig identisk med fatelavnsboller, men kun set hos Min Købmand i Sevel.

    • Ja! Det er det, vi er! Velkommen, ny identitet! “They called up their friends and the person they wanted to ask out on a landline phone, hoping that it wasn’t their intended date’s parent who picked up”. 😄

Skriv en kommentar