I øvrigt …

… er hjemmearbejde helt klart en af de ting, der er superfedt i starten og derefter daler i både nyheds- og sjovhedsværdi. Mit evige narrativ om, at jeg jo faktisk kun er kontornusser af nød, mens min autentiske persona er sådan en hjemmeskrivende boho-type & fri fugl, lider alvorligt i disse dage. Skal vi tro empirien, så er min autentiske persona vist mere sådan en smådepri sjuskedorte i fire dage gammelt joggingtøj, som kun hæve-sænke-borde og faste mødetider har holdt fra vanvid og deroute. Indtil nu.

… fortæller Politiken mig, at der lige nu foregår et internt magtopgør i Frimurerlogen. Ja, du læste rigtigt. Frimurerlogen. Et af medlemmerne overvejer ovenikøbet at anlægge injuriesag, og jeg tænker umiddelbart, at de må være i seriøst opmærksomhedsunderskud, når en gruppe midaldrende mænd, kendt for hellere at likvidere folk end afsløre et hemmeligt håndtryk, pludselig vasker deres snavsede organisationsundertøj på forsiden af landsdækkende nyhedsmedier. Måske har corona også gjort dem lidt understimulerede.

… havde jeg for nylig et familiemedlem, der delte et af de der “nej-nu-må-det-altså-være-nok-med-alle-de-hysteriske-kvinder-og-deres-TI-ÅR-gamle-krænkelsessager”-opslag, og det krævede voldsom selvbeherskelse ikke at splitte vedkommende ad med resten af facebook som mit vidne. Men jeg lod være. Ikke, fordi jeg er fej, men fordi magtforholdet ville være ulige, og desuden havde opslaget høstet 1 sølle like, så jeg tænker, vi var flere i omgangskredsen, der var enige om, at eklatant idioti nogle gange bare skal ties ihjel.

… er nogle af de mere mystiske ting, jeg er begyndt at dyrke på Instagram, minature cooking (folk, der laver mad i mini-skala – det er SÅ weird og SÅ nuttet på en gang) og vanlifers, altså folk, der bor og rejser omkring i ombyggede varevogne og skolebusser. Min nye vrangforestilling af et personligt narrativ er åbenbart noget med at stå på en australsk strand og tilberede miniaturedonuts i bagenden af en Ford Transit. Min familie bliver ellevilde.

… savner jeg stadig Radio 24syv. Sådan helt åndssvagt meget.

4 tanker om “I øvrigt …

  1. Hjemmearbejde er så afgjort faldet i sjovhedsværdi til et sted, der ligger langt under gulvbrædderne! Da jeg opgav forskerdrømmen (og det gør stadig lidt ondt i min forestilling om jeg *ER*), var det blandt andet fordi jeg gerne ville have kollegaer (hvor vi er på SAMME hold), en arbejdsplads og mere fri med ro i maven. Den ironiske latter vil ingen ende tage her i 2020, hvor jeg kun ser min kollegaer på skype, arbejder hjemme på 3 måned og arbejdstid flyder temmeligt meget sammen med fritid!
    Jeg har din ryg på den her, og du har min fulde forståelse…. jammen ikke fordi det hjælper ret meget i denne her jameardal.
    Mia

  2. Vanlife! Er med dig. Følger badasscrossstitch på Instagram og hun har også en anden konto, hvor hun rejser rundt i van. Det er dog primært noget med at rense vandfilteret og den slags, så det lægger en dæmper på udbrydertrangen.
    I den gakkede ende følger jeg også en japaner, som skærer frugt og grønt ud i flotte mønstre. Der er noget for alle på nettet!

  3. Hey og godt nytår 🙂
    Du har været så stille, jeg håber alt er ok og det bare er den almene corona-metal-træthed, der også har sat ind hos dig!
    /Mia

Skriv en kommentar