Stream of conciousness fra LinkedIn-introduktionsmøde

 “Hm, mine sko trænger til at blive vasket… Hø, der lød hende taleren ligesom Yvonne fra Olsen-Banden… Jeg er sulten. Kage!… Her lugter af tis?… Mhh, dejligt vejr udenfor… Så, koncentrér dig! Resultater, yes, vigtigt at have med på CV. Hm, jeg arrangerede og afviklede to personalejulefrokoster, tæller det?… Her lugter stadig af tis. Er det mig? Min næse er blevet total ble-tunet… Så, fokusér!… Jeg finder aldrig et job. LorteLinkedIn. Hende, der lige sagde, at det er et total ufleksibelt system, når man søger inden for forskellige brancher, har så meget ret! Jeg finder aldrig et job… Okay, uddannelse kan man bare skrive løs om, det kan jeg godt finde ud af. Tror jeg… Er der ikke snart pause? Cola!… Altså, her lugter stadig af tis?!… OhmyGOD, er klokken ikke mere?… Hov, der er nogen, der sender sedler rundt. Meget folkeskoleagtigt. Jeg vil også sende sedler rundt… NU må der da snart være pause!… Ej, hvor skægt, alle ved det bord drikker danskvand. Hvor magisteragtigt… Dem derovre er vist mere til æblemost… Så, nu snakker de om endorsement, fokusér! Kan allerede nu forudse, at der er nogle funktioner, jeg ikke kommer til at bruge. ‘Velkommen til min skrabede profil’. ‘Drømme knuses, mens de venter’… Jeg vrøvler. I mit hoved. Det kan ikke være sundt… Hov, mit notepapir er en sommerferietilbagemelding til børnehaven. ‘Afleveres 19. april’. Ups. Pædagogerne hader mig… Kunne virkelig godt drikke noget cola. Og spise noget mad… Mon der er mad? Der stod noget med forplejning… Argh, hader når folk siger ‘performe’…. Hov, er det ikke min gamle biologilærer?… Og det der er sgu da sundhedsordføreren fra Socialdemokratiet, Mette-hvad-hun-nu…arh, det er det næppe. Så er det nok heller ikke min biologilærer… Og dog?… Aha, det er sådan, jeg sørger for, at folk ikke kan se profilen, inden jeg er færdig med den. Smart… Fuck, hvor jeg egentlig sutter til sociale medier… Ah, pause, omsider… Yes! Der er sandwiches!!”

IMG_0955

6 tanker om “Stream of conciousness fra LinkedIn-introduktionsmøde

    • Ej, jeg lærte da noget nyt, så det var bestemt ikke spildt. Sommerferietilbagemeldingen blev til gengæld ikke udfyldt – og bliver det næppe nogensinde…

  1. ha ha 🙂 du er sjov:) nu kan jeg være glad igen:) Havde en s… morgen da mindstebarnet mente man godt må skrige “Du må ikke forlade mig” med store tårer trillende ned af kinderne og klamre sig til mig så pædagogen må tvinge ham fra mig…. Så går jeg s.. altså tudende derfra!! men nu fik du altså smilet frem igen og jeg ringet, han er helt ok igen!! Linke lige til dig senere hvis ok?

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    • Åh, bvadr, hader når det sker, det føles så forkert at gå fra et grædende barn… Er glad for, at jeg kunne ‘hjælpe’ 🙂
      Selvfølgelig helt ok!

  2. Det er altså godt skrevet:-) kender det kun alt for godt:-) har godt nok ikk børn men er selv nyuddannet (og hvor lang tid er man det?) cand.mag og kan overhovdet ikk koncentrere mig til alle de der smarte kursus-skullle ikk tro jeg havde siddet på skole bænken i så mange år:-) og hvad sker der lige for LinkedIn?!? Det er ikk kun din profil som er skraber:-D

    • Det trøster mig lidt… Ved heller ikke, hvorfor jeg lige bliver fem år gammel af den slags (bortset fra, at jeg var betydeligt bedre til at sidde stille og høre efter, da jeg var fem). Overvejede på et tidspunkt at liste den bog, jeg er i gang med, op af tasken for at smuglæse… Ahmen, så gå dog hjem i stedet, kvindemenneske!

Skriv en kommentar